Dlaczego warto wybrać szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Spójność i stabilność zachowania oraz konsekwencja w działaniu to bardzo istotne czynniki budujące autorytet menadżera i wpływające na jego odbiór przez pracowników. Dlatego też zdefiniowanie własnej wizji bycia menadżerem, określenie roli zawodowej, hierarchii wartości własnych i w zespole oraz stworzenie standardu zachowań i zasad współpracy z podwładnymi to podstawa do skutecznego zarządzania ludźmi. Nie można mówić o konsekwencji, ani spójności zachowania, jeśli nie ma się jasności, co do własnej roli zawodowej – jej wizji, misji, celów.
Informacje organizacyjne związane z tym szkoleniem
Kogo zapraszamy na
- Team liderów;
- Menedżerów;
- Kierowników;
- Prezesów;
- Osoby, które zarządzają ludźmi.
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
MIEJSCE SZKOLENIA
Forma prowadzenia szkolenia
zarządzanie ludźmi i motywowanie
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia
zarządzanie ludźmi i motywowanie
KSZTAŁTOWANIE ODPOWIEDNIEJ POSTAWY KIEROWNICZEJ
moduł 1- szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Stereotypowe widzenie pracownika i kierownika;
- Obszary niszowe i punkty zapalne dotyczące sposobu motywowania;
- Zakres odpowiedzialności kierownika;
- Strategie działania kierownika i ich konsekwencje dla efektywności zarządzania;
- Tożsamość kierownika – określenie nowej roli zawodowej;
BUDOWANIE AUTORYTETU
moduł 2- szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;
- Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;
- Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy i kontaktu z pracownikami, itp.);
- Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;
- Standard kontaktu z pracownikiem;
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH
moduł 3 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Rodzaje pytań pomocnych kierownikowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
- Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;
- Techniki aktywnego słuchania w rozmowach;
- Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;
- Zwroty motywujące i demotywujące;
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Skuteczna argumentacja;
- Przepływ informacji w zespole – zasady;
TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKA DO STRATEGII JEGO DZIAŁANIA
moduł 4 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Charakterystyka czterech głównych strategii działania;
- Nauka identyfikacji typu osobowości pracownika;
- Identyfikacja własnego typu osobowości;
- Typ osobowości a preferencje w komunikacji, wyborze zadań, przyjmowaniu ról w zespole;
- Talenty i słabości każdego z typów osobowości;
- Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;
- Wskazówki rozwojowe dla każdego typu osobowości;
- Jak planować pracę osób o konkretnym typie osobowości;
- Jak egzekwować i motywować osoby o konkretnym typie osobowości;
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
moduł 5 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Metodologia pracy z celami;
- Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;
- Zasady planowania działań;
- Organizacja pracy swojej i pracowników;
- Podział pracy pomiędzy pracowników;
- Kontrola i monitorowanie realizacji celów;
DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW
moduł 6 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Zasady delegowania zadań;
- Pułapki delegowania;
- Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;
- Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;
KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE
moduł 7 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;
- Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;
- Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartość a a zachowania wzbudzające opór i milczenie.
MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU
moduł 8 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;
- Motywowanie poprzez ustalanie celów;
- Etapy rozwoju pracownika – motywowanie w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (na bazie koncepcji Hersey’a i Blancharda);
- Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);
- Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda);
TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
moduł 9 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Wpływ a manipulacja w motywowaniu;
- Modelowanie postawy podwładnych;
- Umiejętność inspirowania;
- Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;
- Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
- Delegowanie jako narzędzie motywowania;
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU
moduł 10 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
- Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
- Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
moduł 11 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;
- Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
- Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
- Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
- Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);
- Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
- Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
Podsumowanie i zakończenie szkolenia zarządzanie ludźmi i motywowanie
moduł 12 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z zarządzania ludźmi i motywowania.
Jako uczestnik naszego szkolenia otrzymasz w trakcie i po jego zakończeniu:
- przed szkoleniem - ankietę do badania potrzeb szkoleniowych
- materiały szkoleniowe
- udział w szkoleniu (bez zakwaterowania)
- lunch oraz serwis kawowy podczas całego szkolenia (w przypadku szkolenia stacjonarnego)
- dyplom ukończenia szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie
* w przypadku szkoleń online materiały przesyłane są w formie elektronicznej,
z czego wynika skuteczność szkolenia zarządzanie ludźmi