Dlaczego warto wybrać szkolenie Tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
"Umiejętność postępowania z ludźmi jest takim samym towarem handlowym jak cukier czy kawa. I zapłacę za tę umiejętność więcej niż za jakąkolwiek inną pod słońcem". - Rockwefeller John D. Podczas dwudniowego szkolenia zapoznasz się z szeregiem przydatnych i sprawdzonych technik i narzędzi szefa pomocnych w codziennych zadaniach i wyzwaniach.Informacje organizacyjne związane z tym szkoleniem
Kogo zapraszamy na
- Osoby odpowiedzialne za kierowanie pracą zespołu/zespołów;
- Dyrektorzy, kierownicy;
- Osoby przygotowujące się do objęcia stanowiska kierowniczego;
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
MIEJSCE SZKOLENIA
Forma prowadzenia szkolenia tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
KLUCZOWE CECHY I KOMPETENCJE SZEFA ZESPOŁU
moduł 1 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Przegląd cech i umiejętności interpersonalnych wskazywanych przez ludzi, jako najbardziej pożądane u przywódcy. Analiza poszczególnych elementów pod kątem istotności zarządzania i przewodzenia ludziom.
- Szef zespołu – przywódca czy zarządca? Identyfikacja i analiza kluczowych i pożądanych cech szefa zespołu wg. P. Druckera. Rozróżnienie pojęć: lider a menedżer, osiem różnic wg. Dr B. Federa.
- Poznanie modelu Adaira, jako kompletnego, spójnego i pragmatycznego fundamentu formowania osobowości i postępowania skutecznego i efektywnego menedżera.
- Praca zespołowa nad identyfikacją zadań menedżera w trzech obszarach modelu Adaira – Cel, Zespół, Jednostka.
- Wspólna dyskusja i weryfikacja poszczególnych zadań w perspektywie środowiska zawodowego uczestników szkolenia. Dopasowanie zadań szefa zespołu w trzech obszarach modelu Adaira do specyfiki pracy uczestników.
- Zapoznanie się z istotą cykliczności i regularności stosowania modelu Adaira – poznanie algorytmu ACL (Action Centered Leadership).
- Gra zespołowa pozwalająca zaobserwować i lepiej przyswoić specyfikę postępowania menedżerskiego zgodnego z modelem Adaira
ASERTYWNOŚĆ, SAMOKONTROLA I ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
moduł 2 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Mity i fakty dotyczące asertywności. Czym ona jest w rzeczywistości, a czym – nie? W jaki sposób postawa asertywna i samokontrola pomagają w budowaniu relacji, autorytetu i wizerunku człowieka rzetelnego, godnego zaufania.
- Analiza w grupach trzech rodzajów przyjmowanych postaw: agresywnej, uległej i asertywnej, pod kątem konkretnych cech różnicujących.
- Grupowe doprecyzowanie pojęcia asertywności i opracowanie własnej definicji roboczej. Przegląd różnorodnych definicji istniejących w organizacjach.
- Zachowania asertywne w sytuacjach konfliktowych. Model Thomasa Kilmanna i „oś” asertywnych strategii rozwiązywania konfliktów.
- „Złote reguły” zachowań w sytuacji konfliktowej – Dale Carnegie.
- Samoświadomość emocjonalna i samokontrola, jako warunek niezbędny postawy asertywnej Poznanie i wypróbowanie przydatnych technik kontroli emocji i stresu oraz prostych i skutecznych technik relaksacji.
- Asertywność, jako „kamień węgielny” właściwej komunikacji. Jak rozpoznać zachowanie nieasertywne podczas komunikowania się?
KOMUNIKATYWNOŚĆ I TRUDNE ROZMOWY
moduł 3 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Dlaczego jest ona jedną z kluczowych a jednocześnie jedną z najbardziej zaniedbanych kompetencji menedżerskich? Komunikacja, jako narzędzie budowania… lub niszczenia relacji.
- Pełne zrozumienie złożoności procesu komunikacji oraz możliwości kontrolowania go,
- Skuteczne wywieranie wpływu dzięki najlepszym praktykom komunikacji – perswazja, obrona przed manipulacją, chwalenie i korygowanie.
- Rozpoznanie znaczenia aktywnego słuchania oraz przećwiczenie go w praktyce.
- Zrozumienie specyfiki komunikacji w przypadku trudnych i stresujących rozmów,
- Powiązanie fenomenu postawy asertywnej oraz jej roli zwłaszcza w sytuacji trudnej komunikacji.
- Poznanie najważniejszych technik asertywnej komunikacji,
- Analiza trudnych sytuacji komunikacyjnych z życia uczestników z perspektywy nabytej wiedzy.
- Przygotowanie do wykorzystania w praktyce nabytej wiedzy i umiejętności – symulacja trudnej sytuacji komunikacyjnej.
MOTYWOWANIE, DELEGOWANIE I STAWIANIE CELÓW – BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA LUDZI
moduł 4 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Jakie najczęstsze błędy w odniesieniu do tych kompetencji popełniają szefowie powodując tym samym pogarszanie swojego wizerunku i autorytetu w oczach podwładnych?
- Co należy zrobić, aby uniknąć takich sytuacji? Wyciąganie praktycznych wniosków na podstawie badania „Polska mapa Motywacji” oraz poziomów samodzielności pracownika (przestrzeń Tannenbauma-Schmidta)
- Poznanie algorytmu skutecznego delegowania (dziewięć kroków).
- Stworzenie „Poradnika motywowania pozafinansowego” dla każdego szefa. Praca kreatywna.
- Stawianie „dobrych” celów. Co decyduje o tym, że cele są „dobre”? W jaki sposób „złe” cele powodują demotywację ludzi oraz prowadzą do fiaska delegowania? Przegląd najbardziej znanych metod stawiania celów, rozpoznanie ich mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków.
- Poznanie autorskiej techniki „czterech pytań” stawiania biznesowych celów i przećwiczenie jej w praktyce. KPI – kamienie węgielne „dobrych celów”.
TWORZENIE ZESPOŁU I ZARZĄDZANIE NIM
moduł 5 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Razem… czy może jednak osobno?
- Czy synergia naprawdę istnieje? Co warunkuje pojawienie się tego efektu w zespole? Analiza silnych i słabych stron współpracy zespołowej.
- Organizacje w erze ciągłej zmiany, czyli dlaczego pojawiły się zespoły projektowe?
- Budowanie więzi i spójności w zespole
- Misja, wizja i wartości zespołowe – jak wypełnić te pojęcia treścią naprawdę istotną dla ludzi? Wykorzystanie wiedzy nt. Asertywności do stworzenia dobrych praktyk współpracy zespołowej.
- Generowanie pomysłów na budowanie więzi pomiędzy członkami zespołu.
- Pozytywny i negatywny wpływ lidera na zespół
- Kiedy lider przytłacza zespół a kiedy porywa do działania? Mini wykład, dyskusja, przykłady z życia uczestników.
- Skuteczne podejmowanie decyzji
- Gra decyzyjna – w trakcie autentycznego procesu podejmowania decyzji uczestnicy będą mogli zaobserwować, w jaki sposób odbywa się zazwyczaj podejmowanie decyzji w zespole projektowym.
- Wspólna analiza i dzielenie się obserwacjami. Jak jest jakość decyzji podjętych zespołowo? Od czego była zależna ta jakość? Jakie czynniki decydowały podejmowaniu decyzji – racjonalne, emocjonalne?
- Co zrobić, aby zapewnić pragmatyczny kompromis, pomiędzy jakością podejmowania decyzji w pracach zespołu projektowego a czasem ich podejmowania?
- Już zespół czy jeszcze grupa?
- Model Bruce’a Tuckmanna oraz praktyczne wnioski wynikające z niego dla szefa oraz członków zespołu. Zmiana stylu zarządzania zespołem w zależności od jego dojrzałości – czy to w ogóle możliwe? Pułapka „ulubionego” stylu zarządzania. Jak zmienia się motywacja członków zespołu oraz produktywność zespołu w poszczególnych fazach? Różnice pomiędzy dojrzewaniem zespołów procesowych a projektowych.
- Zespołowy styl działania, czyli, w jaki sposób ludzie angażują się w prace zespołowe. Analiza różnych typów stylów pracy zespołowej oraz ich wpływu na prace zespołu. Przywódca wobec różnych stylów działania ludzi w zespole – jak wesprzeć danego człowieka? Jak wykorzystać zalety danego stylu i jak zminimalizować jego wady?
- Tworzenie zespołu
- Cel istnienia zespołu podstawowym czynnikiem warunkującym sposób jego tworzenia.
- Czym różnią się zespoły projektowe od procesowych?
- Identyfikacja kluczowych ról w zespole. Tworzenie zespołu procesowego i projektowego. Jak dobrać ludzi do zespołu? Co musi być wzięte pod uwagę?
- Struktura zespołu projektowego – omówienie poszczególnych ról z perspektywy ich znaczenia oraz kluczowych zadań.
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA TWORZENIE, ROZWÓJ I ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI
moduł 6 – szkolenie tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z tworzenia, rozwoju i zarządzania zespołami.
Jako uczestnik naszego szkolenia otrzymasz:
- przed szkoleniem - ankietę do badania potrzeb szkoleniowych
- materiały szkoleniowe
- udział w szkoleniu (bez zakwaterowania)
- lunch oraz serwis kawowy podczas całego szkolenia (w przypadku szkolenia stacjonarnego)
- dyplom ukończenia szkolenie Tworzenie, rozwój i zarządzanie zespołami
* w przypadku szkoleń online materiały przesyłane są w formie elektronicznej,
Jak widzisz jest wiele korzyści związanych z udziałem w szkoleniu, a więc