Dlaczego warto wybrać szkolenie Rozwiązywanie konfliktów | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
szkolenie to ma na celu udoskonalenie umiejętności rozwiązywania i diagnozowania konfliktów oraz usprawnienie funkcjonowania podczas konfliktu. Jeżeli w codziennym życiu, pracy jesteś narażony na ich występowanie, zapraszamy do uczestnictwa w naszym szkoleniu szkoleniu.
Informacje organizacyjne związane z tym szkoleniem
Kogo zapraszamy na
- Osoby, które w codziennych relacjach zawodowych są narażone na występowanie konfliktów i nieporozumień w kontaktach z innymi ludźmi, osób pracujących w zespołach, mających kontakt z klientem, koordynujących pracę innych ludzi.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
MIEJSCE SZKOLENIA
Forma prowadzenia szkolenia rozwiązywanie konfliktów
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia szkolenia rozwiązywanie konfliktów
IDENTYFIKACJA KONFLIKTU
moduł 1 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Definicja pojęcia konfliktu – jak rozumiemy konflikt;
- Identyfikacja obiektywnych i subiektywnych sytuacji konfliktowych.
KRYZYS A KONFLIKT
moduł 2 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Kryzys a konflikt – związek;
- Natura konfliktu i jego rodzaje;
- Rodzaje konfliktu i wpływ na kryzys;
- Możliwe źródła konfliktu w organizacji;
- Style zarządzania a powstawanie konfliktów;
- Mechanizmy powstawania konfliktów;
- Fazy i dynamika rozwoju sytuacji konfliktowych – ze wskazaniem momentów, kiedy najłatwiej zatrzymać lub przerwać konflikt;
- Przeszkody (osobowościowe
i organizacyjne) w radzeniu sobie
z konfliktem; - Zachowania w konflikcie.
TRUDNE SYTUACJE W ZESPOLE
moduł 3 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
- Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
- Zachowywanie dystansu emocjonalnego w sytuacji konfliktu;
- Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie.
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
moduł 4 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Afiliacja a asertywność jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań)
w sytuacjach konfliktowych; - Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
- Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
- Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
- Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania
na agresywne zachowanie); - Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania
do sytuacji i konsekwencje obranej strategii; - Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
- Mediacje;
- Negocjacje;
- Arbitraż.
ZARZĄDZANIE STRESEM W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
moduł 5- szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Sztuka zachowania dystansu emocjonalnego;
- Zasada wzajemności emocjonalnej;
- Sposoby radzenia sobie ze stresem na poziomie fizycznym, emocjonalnym i intelektualnym.
WSPÓŁPRACA W SYTUACJI KONFLIKTU
moduł 6 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Rozpoznawanie potrzeb i preferowanego sposobu działania współpracowników kluczem do wprowadzania zmian w zespole i rozwiązywania konfliktów;
- Typ osobowości a preferencje w reagowaniu na zmianę, wyborze zadań, realizacji zadań, podejmowaniu decyzji, reagowaniu na stres, przyjmowaniu ról w zespole;
- Wykorzystanie mocnych stron i potencjału osób o różnych typach osobowości w rozwiązywaniu konfliktów w organizacji;
- Możliwe konflikty w relacji: menedżer – podwładny oraz pracownik – pracownik związane z zetknięciem się osób o różnych lub tych samych potencjałach;
- Obszary trudności we współpracy z pracownikami o danym typie osobowości.
KLUCZOWE ELEMENTY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ I STRESOWEJ. PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI
moduł 7 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Język komunikacji kryzysowej – zasady wypowiadania się, pisania tekstów;
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
- Zarządzanie słowem w sytuacji konfliktowej (mówienie o problemach językiem korzyści i działań, nie potwierdzanie informacji niepewnych, omijanie niewygodnych tematów);
- Eliminacja języka egocentrycznego;
- Perswazja poprzez słowo;
- Techniki zmiany minusów na plusy;
- Język wizji i kreowania potrzeb;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby, kompleksy, lęki;
- Zasady argumentowania – metody przedstawiania argumentów (slogan, argument zindywidualizowany, argument firmowy, pułapki w argumentacji);
- Pułapki w argumentacji;
- Odpowiadanie na zarzuty i trudne pytania.
CELOWOŚĆ DZIAŁAŃ W PROCESIE KOMUNIKACJI. INFORMOWANIE O CELACH W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ
moduł 8 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Dualizm celów (Cel „twardy” świadomy i cel „miękki” podświadomy);
- Powody rozbieżności w realizowaniu celów;
- Konsekwencje realizowania obu celów łącznie;
- Objawy „tracenia” celu podczas rozmów i sposoby przeciwdziałania im;
- Identyfikowanie celów w sytuacji konfliktowej.
JA JESTEM OK… TY JESTEŚ OK… CZYLI ASERTYWNOŚĆ
moduł 9 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Modelowanie asertywnej postawy;
- Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka).
Podsumowanie i zakończenie szkolenia rozwiązywanie konfliktów
moduł 10 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z rozwiązywania konfliktów.
Jako uczestnik naszego szkolenia otrzymasz:
- przed szkoleniem - ankietę do badania potrzeb szkoleniowych
- materiały szkoleniowe
- udział w szkoleniu (bez zakwaterowania)
- lunch oraz serwis kawowy podczas całego szkolenia (w przypadku szkolenia stacjonarnego)
- dyplom ukończenia szkolenie Rozwiązywanie konfliktów
* w przypadku szkoleń online materiały przesyłane są w formie elektronicznej,
Jak widzisz jest wiele korzyści związanych z udziałem w szkoleniu, a więc