Dlaczego warto wybrać szkolenie Zarządzanie zmianą | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Szkolenia z obszaru zarządzania poświęcone są doskonaleniu umiejętności kierowania ludźmi. Każdy menedżer kiedyś zmierzy się z potrzebą zmiany w kierowanej przez siebie firmie. Zrozumienie, jak się zarządza zmianą, jak się powinno wprowadzać zmiany, jakie czynniki sprzyjają osiąganiu sukcesu we wprowadzaniu zmian, jest bardzo ważne w zarządzaniu. Jeżeli więc Twoja firma szykuje się do wprowadzenia zmian lub jest już w ich trakcie - przygotuj się i Ty, podczas naszego szkolenia.Cele tego szkolenia
- Poznasz efektywne sposoby komunikowania zmian pracownikom;
- Nauczysz się właściwego podejścia do kierowania ludźmi w różnych sytuacjach;
- Poznasz proces zmian w organizacji;
- Określisz jaka jest rola menadżera w procesie zmian;
- Dowiesz się jak skutecznie zminimalizować opór pracowników przeciwko zmianom.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Osoby kierujące pracą zespołów;
- Kierowników;
- Dyrektorów.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia zarządzanie zmianą
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia zarządzanie zmianą
PROCES ZMIAN W ORGANIZACJI
moduł 1 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Rodzaje zmian w organizacji;
- Podejście do zmiany;
- Czynniki wymuszające zmiany w organizacji;
- Znaczenie i wpływ zmian na działalność organizacji i jej pracowników;
- Osiąganie gotowości na zmiany – rola menedżera i motywacja do zmian;
ROLA MENADŻERA W PROCESIE ZMIAN
moduł 2 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Rola menedżera w stymulowaniu zmian;
- Budowanie wspólnej wizji i systemu wartości;
- Grupowe rozwiązywanie problemów;
- Zasady kontrolowania pracowników podczas implementowania zmian;
ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZMIAN
moduł 3 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Film „Kto zabrał mój ser”;
- Możliwe reakcje na zmiany;
- Etapy reakcji na zmianę;
BUDOWANIE POZYTYWNEGO NASTAWIENIA MENADŻERA I PRACOWNIKA DO ZMIAN W ORGANIZACJI
moduł 4 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Znaczenie innowacji a strategia organizacji – co by było, gdyby… organizacja się nie zmieniała?;
- Stereotypy – tajemnica braku sukcesu i przyczyna oporu;
- Siła przyzwyczajeń i ich konsekwencje;
- Dlaczego „lepiej” nic nie zmieniać – typowe przyczyny oporu przed zmianą;
- Obawy i korzyści płynące ze zmian;
- Modelowanie skutecznej postawy;
- Strategie podejścia do zmian i trudnych sytuacji:
- K – sposób na porażkę
- D – kreatywność bez konsekwencji;
- L – skuteczność w działaniu;
- M – indywidualne mistrzostwo;
- Rodzaje emocji wywołanych przez zmiany;
- Odruchowe reakcje w odpowiedzi na zmianę;
- Radzenie sobie z lękiem przed nieznanym;
- Weryfikacja własnego stanowiska wobec zmiany;
- Obranie nowej drogi;
- Specyfika budowania skutecznych strategii i eliminowania destrukcyjnych – u siebie i pracownika;
EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE ZMIAN PRACOWNIKOM
moduł 5 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmian;
- Typowe błędy w komunikacji;
- Sposoby komunikacji budujące wsparcie dla dokonywanych zmian;
- Identyfikacja nowych celów i przedstawianie ich pracownikom;
- Strategie informowania pracowników podczas wprowadzania zmian;
- Rola wsparcia pracowników podczas zmian;
SŁOWNICTWO MENEDŻERA
moduł 6 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Rodzaje pytań pomocnych menedżerowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;
- Rodzaje słuchania i ich specyfika;
- Zarządzanie słowem: wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty, zwroty motywujące i demotywujące;
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
MINIMALIZOWANIE OPORU PRACOWNIKÓW PRZECIWKO ZMIANOM
moduł 7 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Psychologiczne i socjologiczne źródła oporu wobec zmian;
- Metody rozpoznawania źródeł oporu wobec zmian i postaw pracowników;
- Różne formy przejawiania się oporu (krytykanctwo, konformizm, bunt, bierność, odrzucenie);
- Sposoby postępowania w sytuacji wystąpienia oporu;
- Metody przezwyciężania lęku przed nieznanym;
- Radzenie sobie ze stresem własnym oraz pracowników w sytuacji wprowadzania zmian;
TWÓRCZE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW DO ZMIAN
moduł 8 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Dynamika grupy a proces zmian;
- Metody motywowania pracowników – pobudzanie do zmian;
- Wywieranie wpływu na ludzi;
- Motywowanie poprzez ustalanie celów;
- Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (m.in. prawo własnego wyboru, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
Podsumowanie i zakończenie szkolenia zarządzanie zmianą
moduł 9 – szkolenie zarządzanie zmianą
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z zarządzania zmianą.