Organizator szkolenia – firma szkoleniowa Biznes Edukator
Dlaczego warto wybrać szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Spójność i stabilność zachowania oraz konsekwencja w działaniu to bardzo istotne czynniki budujące autorytet menadżera i wpływające na jego odbiór przez pracowników. Dlatego też zdefiniowanie własnej wizji bycia menadżerem, określenie roli zawodowej, hierarchii wartości własnych i w zespole oraz stworzenie standardu zachowań i zasad współpracy z podwładnymi to podstawa do skutecznego zarządzania ludźmi. Nie można mówić o konsekwencji, ani spójności zachowania, jeśli nie ma się jasności, co do własnej roli zawodowej – jej wizji, misji, celów.
Cele tego szkolenia
Zwiększysz skuteczność swoich działań w pięciu głównych obszarach zarządzania: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, kontrolowanie;
Ukształtujesz u siebie właściwą postawę managera jako przywódcy;
Zapoznasz się ze skutecznymi metodami prowadzenia rozmów z pracownikami;
Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu ludźmi.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie
Team liderów;
Menedżerów;
Kierowników;
Prezesów;
Osób które zarządzają ludźmi.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Zarządzania ludźmi przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA
szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Zarządzania ludźmi.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Zarządzania ludźmi i motywowania, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK
szkolenie z Zarządzania ludźmi i motywowania poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE
Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Zarządzania ludźmi.
RAPORT SZKOLENIOWY
Po realizacji Szkolenia z Zarządzania ludźmi w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.
Forma prowadzenia szkolenia zarządzanie ludźmi i motywowanie
szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.
Program szkolenia
zarządzanie ludźmi i motywowanie
KSZTAŁTOWANIE ODPOWIEDNIEJ POSTAWY KIEROWNICZEJ
moduł 1- szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Stereotypowe widzenie pracownika i kierownika;
Obszary niszowe i punkty zapalne dotyczące sposobu motywowania;
Zakres odpowiedzialności kierownika;
Strategie działania kierownika i ich konsekwencje dla efektywności zarządzania;
Tożsamość kierownika – określenie nowej roli zawodowej;
BUDOWANIE AUTORYTETU
moduł 2- szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;
Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;
Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy i kontaktu z pracownikami, itp.);
Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;
Standard kontaktu z pracownikiem;
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH
moduł 3 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;
Techniki aktywnego słuchania w rozmowach;
Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;
Zwroty motywujące i demotywujące;
Język korzyści a język problemów;
Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
Skuteczna argumentacja;
Przepływ informacji w zespole – zasady;
TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKA DO STRATEGII JEGO DZIAŁANIA
moduł 4 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Charakterystyka czterech głównych strategii działania;
Nauka identyfikacji typu osobowości pracownika;
Identyfikacja własnego typu osobowości;
Typ osobowości a preferencje w komunikacji, wyborze zadań, przyjmowaniu ról w zespole;
Talenty i słabości każdego z typów osobowości;
Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;
Wskazówki rozwojowe dla każdego typu osobowości;
Jak planować pracę osób o konkretnym typie osobowości;
Jak egzekwować i motywować osoby o konkretnym typie osobowości;
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU
moduł 5 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Metodologia pracy z celami;
Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;
Zasady planowania działań;
Organizacja pracy swojej i pracowników;
Podział pracy pomiędzy pracowników;
Kontrola i monitorowanie realizacji celów;
DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW
moduł 6 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Zasady delegowania zadań;
Pułapki delegowania;
Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;
Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;
KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE
moduł 7 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;
Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;
Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartość a a zachowania wzbudzające opór i milczenie.
MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU
moduł 8 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;
Motywowanie poprzez ustalanie celów;
Etapy rozwoju pracownika – motywowanie w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (na bazie koncepcji Hersey’a i Blancharda);
Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);
Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda);
TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
moduł 9 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Wpływ a manipulacja w motywowaniu;
Modelowanie postawy podwładnych;
Umiejętność inspirowania;
Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;
Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);
Delegowanie jako narzędzie motywowania;
TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU
moduł 10 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;
TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
moduł 11 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;
Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);
Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
Podsumowanie i zakończenie szkolenia zarządzanie ludźmi i motywowanie
moduł 12 – szkolenie zarządzanie ludźmi i motywowanie
Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z zarządzania ludźmi i motywowania.
Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?
Najczęściej zadawane pytania
Czym prowadzone prze Was szkolenia różnią się od szkoleń konkurencji?
Naszą siłą jest nowoczesne podejście do współpracy z Klientem, w którym nie ograniczamy się jedynie do przeprowadzenia szkolenia, lecz służymy radą i wiedzą podczas całego procesu przeprowadzania zmiany w organizacji.
Po czym poznać skuteczność szkolenia? Czy szkolenia są skuteczne?
Po realizacji indywidualnie określonego celu. Naszą stałą praktyką jest ustalanie wspólnie z Klientem konkretnego, dobrze określonego celu szkolenia, którego osiągnięcie może podlegać weryfikacji. Posiadamy szereg narzędzi, które pomagają zmierzyć poziom efektywności szkolenia. Dzięki ocenie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników dokonywanej przed oraz po szkoleniu, możemy dokonać porównania i przedstawić rezultaty naszych obserwacji dotyczące zarówno skuteczności samego procesu szkoleniowego, jak i zaangażowania i chęci zdobywania wiedzy zaprezentowanej przez poszczególne osoby.
Ile trwa przygotowanie oferty szkolenia?
Ze względu na doświadczenie i zgromadzony know-how, działamy szybko – jeśli Klientowi zależy na czasie, wystarczy nam tydzień na wypracowanie wszechstronnego obrazu sytuacji.
Interesuje Cię szkolenie szkolenie Zarządzanie ludźmi i motywowanie | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Skontaktuj się z nami – chętnie poznamy Twoje oczekiwania i zaproponujemy korzystne rozwiązanie
Biznes Edukator - profesjonalna firma szkoleniowa, partner w zakresie organizacji szkoleń handlowych, szkoleń negocjacyjnych, szkoleń z zarządzania i HR, szkoleń z prezentacji i komunikacji oraz szkoleń rozwojowych i szkoleń z budowania zespołu.