Dlaczego warto wybrać szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny?

Dlaczego warto wybrać szkolenie Windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?

Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. szkolenie to jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów.

Cele tego szkolenia

  • Prawnych aspektów windykacji należności;
  • Poprawy ściągalności należności;
  • Zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, zarówno bezpośredniej jak i telefonicznej;
  • Form zabezpieczenie należności;
  • Technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach;
  • Profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem;
  • Postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • Pracowników działów handlowych, call center, księgowych;
  • Osób odpowiedzialnych za monitorowanie płatności klientów;
  • Wszystkich firm, w których występuje udział windykacji;
  • Wszystkich osób zainteresowanych tematyką.

Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny. 
MATERIAŁY SZKOLENIOWE

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK

TRENER PRAKTYK

szkolenie z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE

HOT-LINE

Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny.
RAPORT SZKOLENIOWY

RAPORT SZKOLENIOWY

Po realizacji Szkolenia z Windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.

Forma prowadzenia szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny

szkolenie  windykacja wierzytelności prowadzone jest w formie wykładu i warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różnorodne formy aktywności edukacyjnej, takie  jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, case-y przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny

WINDYKACJA JAKO PROCES

moduł 1 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Czym jest windykacja?
  •  Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, uwarunkowania społeczne, gra);
  •  Typy dłużników (np. biedacy, gracze);
  •  Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności?
    • Brak procedur;
    • Długi czas reakcji;
    • Niekonsekwencja;
  •  Aspekty windykacji:
    • Kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem;
    • Kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne;
    • Do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności;

ASPEKTY FORMALNO-PRAWNE WINDYKACJI NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH

moduł 2 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność za długi;
  •  Ocena wiarygodności kontrahentów i ważność umowy;
  •  Wzajemne roszczenia i prawo potrącenia;
  •  Dokumenty ułatwiające dochodzenie należności, tytuły wykonawcze i tytuł zabezpieczenia;
  •  Bezegzekucyjne sposoby pokrycia wierzytelności;
  •  Postępowanie egzekucyjne;
  •  Prawa i obowiązki wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym;

PRZYGOTOWANIA DO PROWADZENIA ROZMÓW WINDYKACYJNYCH

moduł 3 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  •  Budowanie pola wpływu:
    • Inspiracja zamiast manipulacji;
    • Mentalność polskiego dłużnika;
    • Przygotowanie mentalne do windykacji;
    • Technika budowania pomostów;
    • Budowanie pewności siebie;
  •  Radzenie sobie z emocjami;

PROWADZENIE ROZMÓW WINDYKACYJNYCH

moduł 4 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Rozmowa z kontrahentem nie wywiązującym się z umowy;
  •  Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi;
  •  Rozmowy z różnymi kontrahenta;
  •  Etapy rozmowy windykacyjnej:
    • Zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury);
    • Zainteresowanie sytuacją dłużnika;
    • Docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek;
    • Prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań;
    • Angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań;
    • Zagrożenie sankcjami;
    • Odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami;
    • Błędy podczas rozmów windykacyjnych;
  •  Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)

WYWIERANIE WPŁYWU PODCZAS WINDYKACJI

moduł 5 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  •  Wywieranie wpływu poprzez argumentację:
    • Zasady budowania argumentów;
    • Stosowanie argumentów;
    • Rola pytań w wywieraniu wpływu;
  •  Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych:
    • Wzajemność emocjonalna;
    • Wzajemność zachowań;
    • Zasada konsekwencji;
    • Uzasadnianie raz podjętych decyzji;

NEGOCJACJE PODCZAS WINDYKACJI

moduł 6 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji:
    • Negocjowanie warunków i zobowiązań;
    • Umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację;

GRY I TŁUMACZENIA DŁUŻNIKÓW

moduł 7 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Granie „głupiego”;
  •  Zapominalski;
  •  Nie można skontaktować się z dłużnikiem;
  •  Wymówka – „Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”;
  •  Na czas;
  •  Najpierw inni wierzyciele;
  •  Reklamacja;
  •  Kontratak (np. groźby, krytyka);

RODZAJE SANKCJI i Rekapitulacja

moduł 8 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Odsetki;
  •  Kary umowne;
  •  Zablokowanie towaru;
  •  Zabranie towaru;
  •  Wymówienie umowy;
  •  Zlecenie windykacji;
  •  Doniesienie do prokuratury
  •  KRD;
  • Rekapitulacja

Podsumowanie i zakończenie szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny 

moduł 8 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
  • Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
  • Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
  • Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
  • Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
  • Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny. 

Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?