Organizator szkolenia – firma szkoleniowa Biznes Edukator
Dlaczego warto wybrać szkolenie Reklamacje po nowelizacji | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Reklamacja i obsługa trudnego Klienta to temat, który dotyczy każdego w biznesie. Czy wiecie, że reklamacja jest najbardziej pożądaną z form roszczenia praw konsumenckich?
Złożone reklamacje stanowią jedynie 4% w ogóle niezadowolonych klientów! 96% to skargi niezłożone, gdyż stopień reakcji klienta na niezadowolenie z usługi jest sprawą bardzo subiektywną.
Cele tego szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ww. zmianami dotyczących roszczeń reklamacyjnych.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie
Osób pracujących w działach reklamacji oraz tych, których obowiązkiem jest przyjmowanie, obsługa i rozpatrzenie reklamacji klientów;
Pracowników przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż towarów/usług bezpośrednio na rzecz konsumentów i innych podmiotów - zarówno stacjonarnie, jak i na odległość (np. Przez Internet, telefon);
Pracowników recepcji i infolinii, mających do czynienia z przyjmowaniem reklamacji;
Kierowników i managerów odpowiedzialnych za jakość produktów;
Właścicieli mikro i małych i średnich przedsiębiorstw oraz wszystkich osób zainteresowanych powyższą tematyką.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Reklamacji po nowelizacji przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA
szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Reklamacji po nowelizacji.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Reklamacji po nowelizacji, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK
szkolenie z Reklamacji po nowelizacji poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE
Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Reklamacji po nowelizacji.
RAPORT SZKOLENIOWY
Po realizacji Szkolenia z Reklamacji po nowelizacji w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.
Forma prowadzenia szkolenia reklamacje po nowelizacji
szkolenie jest prowadzone w formie wykładu i warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.
Program szkolenia reklamacje po nowelizacji
PODSTAWOWE INFORMACJE
moduł 1 – szkolenie reklamacje po nowelizacji
Regulacje prawne dotyczące reklamacji;
Co to jest reklamacja?
Pojęcie reklamacji;
Kto może złożyć reklamację?
Czemu nie należy bać się reklamacji?
Rękojmia a gwarancja w obrocie gospodarczym:
Instytucja gwarancji;
Instytucja rękojmi;
Odmienność praw dotyczących konsumentów i przedsiębiorców;
WYMOGI FORMALNE DOTYCZĄCE REKLAMACJI
moduł 2 – szkolenie reklamacje po nowelizacji
Przygotowywanie się do zawierania umów z klientami w aspekcie reklamacji:
Znaczenie cennika, katalogu, reklamy- zastawienie pułapki na samego siebie;
Bezpieczne skonstruowanie własnej oferty;
Stworzenie własnego wzoru umowy i formularza- nowe uregulowania prawne;
Wskazanie pułapek jakie może zawierać cudza oferta w obrocie B2B;
Jak należy odpowiadać na cudze oferty; jak należy chronić własne interesy?
Jakie znaczenie ma odpowiedź : „tak, ale…..”?
Rola sprzedawcy na rynku produkcji i dystrybucji i jakie to ma znacznie dla odpowiedzialności wobec klienta? W jaki sposób wszystkie poniższe okoliczności wpływają na żądania klientów? Jak różni się sytuacja w poszczególnych przypadkach?
Producent czy sprzedawca- nowe regulacje prawne;
Kto jest moim odbiorcą: klienci prywatni, inny przedsiębiorca, mali przedsiębiorca- nowe definicje;
Rozpatrywanie reklamacji zgodnie z nowymi przepisami:
Co powinny zawierać formularze w nowej procedurze reklamacyjnej?
Jakie „wywieszki” oraz inne informacje związane z reklamacją czy zwrotami są dopuszczalne?
Jakie procedury wewnętrzne należy wdrożyć?
Co może reklamować klient?
Zmiana pojęcia wady fizycznej- nowe uregulowania prawne;
Czy każda usterka może być podstawą reklamacji?
Niezgodność z umową- nowe regulacje prawne;
Jakimi środkami prawnymi można zabezpieczyć interesy firmy? – nowe uregulowania prawne;
Przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność ;sprzedawcy z tytułu wad-czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności? – aspekty praktyczne;
Żądania klienta w trakcie reklamacji?
Czy możliwe jest żądanie od sprzedawcy zwrotu zapłaty?
Jakie są uprawnienia kupującego? – nowe uregulowania prawne;
Czy kupujący zawsze może zwrócić zakupiony towar?
Kiedy naprawa a wymiana rzeczy?
Kto ponosi koszty dostarczenia rzeczy do sprzedawcy?
Jaka jest kolejność realizacji uprawnień kupującego i czy ma on wpływ na finał reklamacji?
Czym się różni się sytuacja klienta profesjonalnego ( B2B) od klienta prywatnego ( B2C)? – nowe uregulowania prawne;
Czy można rozpatrzyć reklamacje w sposób odmienny niż żądanie klienta?- nowe uregulowania prawne;
Jakie są koszty związane z reklamacją?- nowe uregulowania prawne (ułatwienia dla sprzedawcy );
Czego klient może żądać poza reklamacją?
Czy może żądać odszkodowania?
Czy może żądać reklamować wadliwe naprawy/inne usługi?
Obowiązki klienta przez reklamacji?- zmiana sytuacji sprzedawcy
Różnica sytuacji klienta prywatnego od profesjonalnego;
Jak długo trwa odpowiedzialność sprzedawcy? – nowe uregulowania prawne;
Od czego zależy czas trwania odpowiedzialności sprzedawcy?
Jak przeprowadzić postępowanie reklamacyjne po nowelizacji przepisów?
Kto ma dostarczyć towar i na czyj koszt?
Czy klient musi mieć paragon lub fakturę?
Czy konieczne jest opakowanie?
Jak spisać prawidłowo zgłoszenie reklamacyjne, na co zwracać uwagę?- nowe uregulowania prawne;
Jak odpowiadać na reklamacje– nowe uregulowanie prawne;
Co należy zrobić po uznaniu reklamacji klienta?
Możliwość regresu- roszczeń zwrotnych do poprzedników w łańcuchu sprzedaży i dystrybucji?
Proponowanie klientowi gwarancji – nowe uregulowania prawne:
Co daje gwarancja przedsiębiorcy?
Co przepisy o gwarancji regulują?
Czy można inaczej skonstruować gwarancję niż przepisy prawne przewidują?
Rękojmia a gwarancja- co jest w istocie korzystniejsze?
Różnica sytuacji sprzedawcy/producenta w handlu zagranicznym od handlu krajowego?
REWOLUCYJNE ZMIANY W PRZEPISACH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW HANDLUJĄCYCH PRZEZ INTERNET
moduł 3 – szkolenie reklamacje po nowelizacji
Rola sprzedawcy na rynku sprzedaży- jakie to ma znaczenie dla odpowiedzialności wobec klienta? Jak poniższe okoliczności wpływają na żądania klientów? Jak różni się sytuacja sprzedawcy w poszczególnych przypadkach? Jak należy chronić interesy firmy?
Jakimi sposobami/ jakimi środkami można zawrzeć umowy z klientami?
Sprzedaż przez Internet, telefon itp.;
Kto jest moim odbiorcą: konsument, firma jednoosobowa? Inny przedsiębiorca?
Nowe regulacje prawne: jakie jest ich źródło?
Jaki jest zakres zmian?
Jakie przepisy zostały uchylone, jakie przepisy są zmienione, gdzie znaleźć właściwą regulację?
Jakie są nowe obowiązki informacyjne spoczywające na przedsiębiorcy?
Co powinno znaleźć się na stronie internetowej?
Jakie są skutki prawne zamieszczania informacji na stronach internetowych przedsiębiorcy?
Czym jest strona internetowa: ofertą czy zaproszeniem do składania ofert?
Jak zgodnie z nowymi przepisami stworzyć regulamin sprzedaży internetowej?
Co powinien zawierać regulamin a jakie postanowienia niezgodne z prawem? – przykłady dobrych i złych praktyk w tym zakresie;
Co trzeba, a co można zamieścić?
Czy istnieje konieczność potwierdzania zamówienia złożonego on-line i jakie są konsekwencje niedopełnienia tego obowiązku?
Jak zmieni się procedura i skutki odstąpienia od umowy przez konsumenta?
Kiedy konsument (klient) może odstąpić od umowy zawartej przez Internet?
Terminy;
Wymagana prawem forma odstąpienia od umowy;
Kto ponosi koszty wysyłki rzeczy;
Jakie są sposoby ograniczenia odpowiedzialności sprzedawcy w związku z zawarciem umowy na odległość?
Jakie inne obowiązki nakłada na przedsiębiorcę nowa regulacja?
Jakie są obowiązki kupującego w związku z nabyciem towaru na odległość?
Czy kupujący ma obowiązek sprawdzenia towaru przy odbiorze? – konsekwencje prawne;
Jak uregulowane są obowiązki reklamacyjne w związku ze sprzedażą na odległość?
Naprawa, ilość napraw, wymiana towaru, obniżenie ceny;
Czy są jakieś różnice w stosunku do tradycyjnej ścieżki reklamacyjnej?
podsumowanie i zakończenie szkolenia reklamacje po nowelizacji
moduł 4 – szkolenie reklamacje po nowelizacji
Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z reklamacji po nowelizacji.
Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?
Najczęściej zadawane pytania
Czym prowadzone prze Was szkolenia różnią się od szkoleń konkurencji?
Naszą siłą jest nowoczesne podejście do współpracy z Klientem, w którym nie ograniczamy się jedynie do przeprowadzenia szkolenia, lecz służymy radą i wiedzą podczas całego procesu przeprowadzania zmiany w organizacji.
Po czym poznać skuteczność szkolenia? Czy szkolenia są skuteczne?
Po realizacji indywidualnie określonego celu. Naszą stałą praktyką jest ustalanie wspólnie z Klientem konkretnego, dobrze określonego celu szkolenia, którego osiągnięcie może podlegać weryfikacji. Posiadamy szereg narzędzi, które pomagają zmierzyć poziom efektywności szkolenia. Dzięki ocenie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników dokonywanej przed oraz po szkoleniu, możemy dokonać porównania i przedstawić rezultaty naszych obserwacji dotyczące zarówno skuteczności samego procesu szkoleniowego, jak i zaangażowania i chęci zdobywania wiedzy zaprezentowanej przez poszczególne osoby.
Ile trwa przygotowanie oferty szkolenia?
Ze względu na doświadczenie i zgromadzony know-how, działamy szybko – jeśli Klientowi zależy na czasie, wystarczy nam tydzień na wypracowanie wszechstronnego obrazu sytuacji.
Interesuje Cię szkolenie szkolenie Reklamacje po nowelizacji | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Skontaktuj się z nami – chętnie poznamy Twoje oczekiwania i zaproponujemy korzystne rozwiązanie
Biznes Edukator - profesjonalna firma szkoleniowa, partner w zakresie organizacji szkoleń handlowych, szkoleń negocjacyjnych, szkoleń z zarządzania i HR, szkoleń z prezentacji i komunikacji oraz szkoleń rozwojowych i szkoleń z budowania zespołu.