Organizator szkolenia – firma szkoleniowa Biznes Edukator
Dlaczego warto wybrać szkolenie Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy są problemami dużej liczby przedsiębiorstw. Zjawiska te zagrażają atmosferze i wydajności pracy, dezintegrują zespół, prowadzą do apatii i braku inicjatywy oraz aktywności ze strony pracowników. Są one także powodem występowania przez pracowników z pozwami, co z jednej strony prowadzi często do utraty dobrego imienia firmy, która nie zwalcza mobbingu i zachowań dyskryminacyjnych, a z drugiej jest źródłem odpowiedzialności finansowej pracodawców.
Cele tego szkolenia
Zjawisko mobbingu, jako jedna z głównych przyczyn problemów organizacyjnych, zostało usankcjonowane w znowelizowanym Kodeksie Pracy, obowiązującym od dnia 1 stycznia 2004r. Od tego czasu pracodawcy mają prawny obowiązek przeciwdziałania temu zjawisku w swoich organizacjach, a pracownicy uzyskali możliwość ochrony przed zjawiskami o znamionach mobbingu.
Z myślą o ochronie pracownika, a także o zapewnieniu pracodawcom możliwości kreowania bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy, stworzyliśmy szkolenie, którego celem jest zapoznanie słuchaczy w możliwie najkrótszym czasie z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi występowania mobbingu w miejscu pracy i przeciwdziałania tej groźnej patologii.
Sytuacje konfliktowe o charakterze mobbingu mają negatywny wpływ nie tylko na jakość i efektywność świadczonej przez osoby zatrudnione pracy, ale także na atmosferę stosunków interpersonalnych, stan zdrowia pracowników i ich ogólne samopoczucie psychiczne. W związku z tym poznanie metod przeciwdziałania mobbingowi oraz głównych rysów charakterystycznych mobbera i jego metod działania, stanowią główne zagadnienia przedstawiane na szkoleniu z zakresu przeciwdziałania mobbingowi dla pracowników.
szkolenie ma za zadanie wyposażenie kursantów w metody i narzędzia skutecznego odróżniania mobbingu od innych patologii środowiska pracy oraz stosowania uprawnionej ochrony interesu indywidualnego.
Istotne jest, aby kursanci dokładnie zapoznali się z przyczynami sprzyjającymi występowaniu mobbingu oraz nauczyli się odróżniać sytuacje mobbingowe od tych, które noszą wyłącznie znamiona konfliktu, a nie są mobbingiem. Dlatego szkolenie przygotowuje uczestników do rozpoznawania sytuacji o charakterze mobbingowym i ich odróżniania od innych zjawisk patologicznych, charakterystycznych dla środowiska pracy.
Kursanci zapoznawani są z całym wachlarzem zarówno organizacyjnych, jak i indywidualnych metod radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, w szczególności dotyczącymi występowania mobbingu. Na szkoleniu pracownikom zostanie również w jasny sposób przedstawiona ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu, z zakreśleniem właściwej kolejności działań, gdzie nacisk położony będzie na czynności polubowne.
W trakcie szkolenia poruszana jest również kwestia tzw. fałszywych ofiar mobbingu oraz zarys możliwości diagnostycznych działań takich osób.
Ćwiczenia wprowadzone na szkoleniu obejmą również podstawową wiedzę dotyczącą metod dochodzenia roszczeń z zakresu prawa pracy oraz zasięgu tych roszczeń.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie
szkolenie jest kierowane do pracowników każdego szczebla, w tym do kadry zarządzającej, pracowników, kontrolerów i ewaluatorów.
Wszystkich pragnących poszerzyć wiedzę w tym temacie.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA
szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK
szkolenie z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE
Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
RAPORT SZKOLENIOWY
Po realizacji Szkolenia z Przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.
Forma prowadzenia szkolenia przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
szkolenie jest prowadzone w formie wykładu i warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, dyskusje, moderacje, wykłady. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.
Program szkolenia przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
WPROWADZENIE DO TEMATYKI: MOBBINGU I DYSKRYMINACJI
moduł 1 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
Skala i rozmiar mobbingu;
Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
MOBBING I DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY- PRZYCZYNY
moduł 2 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
Stres,
Konflikt,
Przyczyny po stronie mobbera,
Przyczyny społeczno- kulturowe:
Stereotypy,
Uprzedzenia społeczne.
OFIARY I SPRAWCY MOBBINGU
moduł 3 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Osobowość ofiar mobbingu;
Fałszywe ofiary mobbingu;
Zespół kozła ofiarnego;
Cechy mobbera;
TAKTYKI MOBBINGU
moduł 4 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Poniżania;
Upokarzania;
Zastraszania;
Pomniejszenia kompetencji;
Utrudniania wykonywania pracy;
Izolacji;
ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI
moduł 5 – przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Zapobieganie mobbingowi jako obowiązek pracodawcy;
Odpowiedzialność prawna z tytułu wystąpienia mobbingu;
SKUTKI MOBBINGU
moduł 6 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Wpływ zachowań mobbingowym na jednostkę i indywidualne skutki jednostkowe:
Zaburzenia funkcjonowania społecznego,
Zaburzenia psychiczne,
Zaburzenia somatyczne.
Wpływ mobbingu na życie społeczne ofiary:
Destrukcja małych grup społecznych,
Naruszenie więzi społecznych,
Destrukcja rodziny.
Wpływ mobbingu na organizację:
Skutki finansowe,
Skutki w sferze personalnej (HR),
Skutki w sferze wizerunku przedsiębiorstwa (PR),
Skutki organizacyjne dla pracowników,
Skutki organizacyjne dla kadry zarządzającej.
PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
moduł 7 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Asertywność;
Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu;
Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
DOKUMENTACJA ANTYMOBBINGOWA
moduł 8 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa (WPA)-omówienie procedur zawieranych w WPA;
Omówienie przykładowych ankiet diagnozujących problem mobbingu;
REKAPITULACJA
moduł 9 – szkolenie przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Podsumowanie i zakończenie szkolenia Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
moduł 10 – przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?
Najczęściej zadawane pytania
Czym prowadzone prze Was szkolenia różnią się od szkoleń konkurencji?
Naszą siłą jest nowoczesne podejście do współpracy z Klientem, w którym nie ograniczamy się jedynie do przeprowadzenia szkolenia, lecz służymy radą i wiedzą podczas całego procesu przeprowadzania zmiany w organizacji.
Po czym poznać skuteczność szkolenia? Czy szkolenia są skuteczne?
Po realizacji indywidualnie określonego celu. Naszą stałą praktyką jest ustalanie wspólnie z Klientem konkretnego, dobrze określonego celu szkolenia, którego osiągnięcie może podlegać weryfikacji. Posiadamy szereg narzędzi, które pomagają zmierzyć poziom efektywności szkolenia. Dzięki ocenie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników dokonywanej przed oraz po szkoleniu, możemy dokonać porównania i przedstawić rezultaty naszych obserwacji dotyczące zarówno skuteczności samego procesu szkoleniowego, jak i zaangażowania i chęci zdobywania wiedzy zaprezentowanej przez poszczególne osoby.
Ile trwa przygotowanie oferty szkolenia?
Ze względu na doświadczenie i zgromadzony know-how, działamy szybko – jeśli Klientowi zależy na czasie, wystarczy nam tydzień na wypracowanie wszechstronnego obrazu sytuacji.
Interesuje Cię szkolenie szkolenie Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Skontaktuj się z nami – chętnie poznamy Twoje oczekiwania i zaproponujemy korzystne rozwiązanie
Biznes Edukator - profesjonalna firma szkoleniowa, partner w zakresie organizacji szkoleń handlowych, szkoleń negocjacyjnych, szkoleń z zarządzania i HR, szkoleń z prezentacji i komunikacji oraz szkoleń rozwojowych i szkoleń z budowania zespołu.