Dlaczego warto wybrać szkolenie Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Udział w szkoleniu umożliwi uzyskanie szerokiego zakresu wiedzy związanej z najnowszymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi do pomiaru efektywności i skuteczności szkoleń. Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do pomiaru efektywności szkoleń.Cele tego szkolenia
- Uzyskanie szerokiego zakresu wiedzy związanej z najnowszymi metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi do pomiaru efektywności i skuteczności szkoleń.
- Rozwój umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi niezbędnych do pomiaru efektywności szkoleń.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Osoby odpowiedzialne za realizację pomiaru efektywności do dla projektów szkoleniowych;
- Osoby odpowiedzialne za realizację polityki szkoleniowej - HR Manager, Dyrektor Personalny, Kierownik ds. Szkoleń, Specjalista ds. Szkoleń, Training Manager, HR Business Partner.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia Prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
EWOLUCJA POLITYKI SZKOLEŃ I ROZWOJU
moduł 1 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Sukcesywna zmiana funkcji i celów polityki szkoleniowej na przestrzeni ostatnich 50 lat.
- Trend Business HR oraz najważniejsze wnioski wynikające z niego dla nowoczesnej polityki szkoleniowej.
- Pojęcie „rozproszonego HR” oraz wynikająca z niego zmiana ról: od specjalisty ds. ZZL do HR Business Partner, Change Agent etc.
- Znacząca zmiana: „Przed” zamiast „Po”. Prognozowanie i monitorowanie skuteczności i efektywności szkoleń zamiast badania efektywności szkoleń. Najważniejsze konsekwencje.
- Bariery w realizacji skutecznych biznesowo szkoleń oraz w badaniu efektywności i rentowności w polskich organizacjach.
WSTĘP DO SYSTEMU SZKOLEŃ I ROZWOJU ZINTEGROWANEGO Z BIZNESEM ORAZ PROGNOCOWANIA I MONITOROWANIA SKUTECZNOŚCI EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ
moduł 2 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Koncepcja Systemu BIND (Business Integrated Development).
- Najważniejsze korzyści wynikające z zastosowania go – dla organizacji i dla departamentu HR.
- Omówienie najważniejszych funkcji i zasad działania systemu (kompletność, poprzez podejście procesowe; spójność, poprzez integrację z istniejącymi w organizacji systemami; praktyczność, poprzez profilowanie zasad i narzędzi do interesariuszy systemu.
- Rola prognozowania efektywności i rentowności działań szkoleniowych i rozwojowych dla budowania biznesowego wizerunku działu HR. Szczególna rola takiego podejścia w sytuacji kryzysu i ograniczonych zasobów.
- Metodyka Szkolenia Skoncentrowanego na Wdrożeniu, jako kluczowy element doskonalenia efektywności i rentowności szkoleń.
NAJWAŻNIEJSZE METODY, TECHNIKI I NARZĘDZIA NIEZBĘDNE DO BADANIA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ
moduł 3 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Narzędzia i baza kompetencyjna HR Business Partner w wymiarze badanie efektywności i rentowności szkoleń:
- Mapa organizacyjnych KPI;
- Model HPI;
- Model D. KirkPatricka i model J. Philipsa oraz przegląd powiązanych z nimi narzędzi pomiarowych;
- Kwintet szkoleniowy L.Rea;
- Analiza U (analiza potrzeb rozwojowych ciągiem przyczynowo-skutkowym);
- Zasada SMART;
- Najczęstsze błędy powszechnie wykorzystywanych narzędzi polityki szkoleń i rozwoju. Jak projektować narzędzia wspierające efektywność i rentowność szkoleń poprzez? Cel, ergonomia i umiar. Syndrom „systemu doskonałego” oraz najczęstsze elementy nadmiarowe w narzędziach polityki szkoleń i rozwoju.
- Analiza studium przypadku pomiaru rentowności szkolenia Healthcare Corp.
ALGORYTM POMIARU EFEKTYWNOŚCI
moduł 4 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Analiza wstępna;
- Identyfikacja powodów badania efektywności;
- Analiza interesariuszy projektu;
- Biznesowa analiza projektu szkoleniowego (identyfikacja i określenie możliwości wartościowania wskaźników biznesowych);
- Weryfikacja/Identyfikacja potrzeb szkoleniowych/projektowych;
- Wybór metod izolowania;
- Określenie poziomu pomiaru efektywności dla projektu;
- Projektowanie badania efektywności;
- Weryfikacja/określenie celów projektu szkoleniowego i wybór narzędzi pom;
- Tworzenie harmonogramu pomiaru efektywności;
- Przygotowanie narzędzi badawczych;
- Realizacja badania efektywności – zbieranie danych;
- Analiza końcowa;
- Wyliczenia wartości wskaźników biznesowych w badanym okresie;
- Izolowanie udziału szkolenia;
- Wyliczenie kosztów projektu;
- Wyliczenia wskaźnika ROI;
- Określenie dodatkowych korzyści biznesowych;
- Stworzenie raportu końcowego;
- Prezentacja wyników;
PROGNOZOWANIE I BADANIE EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ PRZY UŻYCIU POZNANYCH METOD, TECHNIK I NARZĘDZI
moduł 5 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Ćwiczenia (grupowe i indywidualne) wybranych przez uczestników metod, technik i narzędzi;
- Prognozowanie, planowanie monitorowania i badania efektywności szkolenia dla dwóch rzeczywistych szkoleń (wybranych spomiędzy zgłoszonych przez uczestników lub przygotowanych trenera);
- Prognozowanie rentowności (wybranych spomiędzy zgłoszonych przez uczestników lub przygotowanych trenera).) projektów szkoleniowych;
Dyskusja i indywidualne konsultacje
moduł 6 – szkolenie prognozowanie, monitorowanie i badanie efektywności szkoleń
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z prognozowania, monitorowania i badania efektywności szkoleń.