Dlaczego warto wybrać szkolenie Komunikacja z klientem | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Komunikacja werbalna i niewerbalna są bardzo istotnymi elementami procesu sprzedaży. Jak utrzymywać inicjatywę w prowadzeniu rozmowy, jak umiejętnie uprzedzać obiekcje, jak zbierać istotne informacje oraz diagnozować potrzeby klienta? Jak wpływać na klienta poprzez odpowiedni dobór pytań i zwrotów, a także czystość mowy oraz jasność i zwięzłość sformułowań? Dzięki temu szkoleniu handlowcy przeprowadzą klienta przez cały proces decyzyjny dając mu możliwość ciągłego wyboru i poczucie, że sam podjął ostateczną decyzję, nie pozostawiając miejsca na zastrzeżenia i obiekcje oraz nie dopuszczając do sporów, dyskusji i sytuacji konfliktowych.Cele tego szkolenia
- Udoskonalisz umiejętności dbania o relacje oraz zadowolenie klienta;
- Zwiększysz wydajności prowadzonych projektów poprzez wypracowanie skutecznych sposobów komunikacji i współpracy z klientem;
- Poznasz i wypróbujesz w praktycznych ćwiczeniach metody radzenia sobie z niezadowoleniem, zastrzeżeniami, krytyką klienta.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Doradców;
- Konsultantów, specjalistów;
- Managerów projektów;
- Członków zespołów projektowych;
- Wdrożeniowców;
- Pracowników obsługi klienta;
- Pracowników działu serwisu;
- Pracowników działów technicznych.
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia komunikacja z klientem
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia komunikacja z klientem
RÓŻNICE W SPOSOBIE KOMUNIKOWANIA SIĘ
moduł 1 – szkolenie komunikacja z klientem
- Negatywny i pozytywny monolog wewnętrzny;
- Panowanie nad zachowaniami pojawiającymi się w sytuacji silnych emocji;
- Organizowanie korzystnej dla siebie sytuacji zewnętrznej;
- Autoprezentacja w roli kompetentnego negocjatora;
PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
moduł 2 – szkolenie komunikacja z klientem
- Ustalenie celów strategicznych i cząstkowych;
- Ocena i budowanie BATNA;
- Określenie granicy ustępstw;
- Określenie możliwości prowadzenia negocjacji pozycyjnej – problemowej, szukanie wspólnych interesów i sposobów ich wykorzystania w negocjacjach;
KONFLIKT I KRYZYS – WARUNKI POJAWIANIA SIĘ KONFLIKTU, CZYNNIKI ZWIĘKSZAJĄCE RYZYKO JEGO POJAWIENIA SIĘ
moduł 3 – szkolenie komunikacja z klientem
- Proces komunikacji:
- Intencja a interpretacja;
- Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
- Słownictwo a dominująca preferencje w odbiorze bodźców;
- Identyfikacja typu osobowości klienta na bazie takich informacji jak:
- Ton i siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
- Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty;
- Stosowana argumentacja;
- Wygląd, wizerunek;
- Komunikacja niewerbalna;
- Autorytet i relacja;
- Stopień okazywania emocji;
- Nawiązywanie kontaktu i budowanie relacji:
- Preferencje w sposobie nawiązywania i budowania relacji;
- Budowanie zaufania;
- Style podejmowania decyzji przez klientów:
- Kryteria podejmowania decyzji;
- Motywatory decyzyjne;
- Manipulacje klientów (świadome i nieświadome);
- Przekonywanie klienta:
- Wartości, obawy, lęki, potrzeby;
- Dobór optymalnego sposobu wypowiedzi;
- Specyfika argumentacji – jakich argumentów użyć i w jaki sposób;
- Poznanie swojego potencjału:
- Zasoby wspierające (silne strony);
- Zasoby ograniczające (słabości);
- Potencjał ukryty i metody uaktywniania go;
- Wykorzystywanie silnych stron swojej osobowości w kontakcie z klientem i unikanie słabych;
KREOWANIE WIZERUNKU PROFESJONALISTY
moduł 4 – szkolenie komunikacja z klientem
- Głos jako narzędzie wpływu;
- Wywieranie wpływu głosem i kształtowanie pożądanego odbioru;
- Wpływ emocji głosu na odbiór treści słów;
- Ton głosu jako sygnał nastawienia do klienta;
PYTANIA I AKTYWNE SŁUCHANIE PODSTAWĄ SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
moduł 5 – szkolenie komunikacja z klientem
- Pytania w komunikacji:
- Sztuka zadawania właściwych i celowych pytań;
- Rodzaje pytań i ich funkcje;
- Wydobywanie potrzeb i motywowanie przez pytania;
- Pytania kierujące uwagę;
- Pułapki zadawania pytań;
- Rodzaje słuchania:
- Funkcje słuchania w uczeniu;
- Rodzaje słuchania i ich specyfika;
- Ćwiczenie empatii;
PREZENTOWANIE SWOICH OPINII
moduł 6 – szkolenie komunikacja z klientem
- Przedstawienie celów, wypowiadanie się, prezentowanie rozwiązań, propozycji;
- Opinie i fakty – jak nie dopuszczać do emocjonalnych dyskusji i spierania się o rację;
- Ocena aktualnych umiejętności komunikacyjnych;
- Poprawność językowa – wpływanie poprzez odpowiednie słownictwo, wirusy mowy, paralingwistyka;
- Motywowanie klientów poprzez odpowiednie prezentowanie propozycji, zadań, celów;
- Słownictwo profesjonalisty – komunikaty wzbudzające agresję i wycofanie, komunikaty budujące zaufanie;
TRUDNE ROZMOWY Z KLIENTAMI
moduł 7 – szkolenie komunikacja z klientem
- Asertywność w komunikacji:
- Modelowanie postawy asertywnej;
- Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka);
- Radzenie sobie z niezadowoleniem klienta:
- Reakcja na krytykę klienta;
- Konfrontacja przekonań;
- Rozmowa o rozbieżnych opiniach i przekonaniach;
- Negocjacje w sytuacji „reklamacji”;
- Trudne sytuacje w kontakcie z klientem:
- Zabronione zwroty i sposoby zachowania;
- Lista zarzutów i trudnych pytań od klientów;
- Cztery propozycje skutecznego reagowania w trudnej sytuacji;
Dyskusja i indywidualne konsultacje
moduł 8 – szkolenie komunikacja z klientem
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia komunikacja z klientem
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z komunikacji z klientem.