Dlaczego warto wybrać szkolenie Komunikacja wewnętrzna w zespole | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Trening opiera się na umiejętnym połączeniu dwóch obszarów komunikacji: werbalnej i niewerbalnej, czyli co mówić i jak to robić. Pracownicy przećwiczą skuteczne narzędzia komunikacji werbalnej, a w symulacjach sprawdzą swoją mowę ciała. Zapoznają się z różnicami osobowościowymi pozwalającymi osiągnąć wysoki poziom przystosowania stylu komunikacji do współpracowników.Cele tego szkolenia
- Poznasz i rozwiniesz techniki usprawniające umiejętności komunikowania się ze współpracownikami;
- Rozwiniesz umiejętności skutecznego porozumiewania się z osobami o różnym sposobie bycia i zachowania.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Menadżerów każdego szczebla;
- Wszystkich pracowników, którzy pracują w jednej jednostce organizacyjnej w firmie;
- Wszystkich pracowników, którzy pracują w jednym zespole, dziale, firmie;
- Osób, które są zaangażowane we wspólny projekt, zadanie.
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia komunikacja wewnętrzna w zespole
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia komunikacja wewnętrzna w zespole
PROFESJONALNE NASTAWIENIE DO BUDOWANIA RELACJI ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 1 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Mentalność Polaków – budowanie własnej skuteczności;
- Nastawienie rozmówcy do udzielania informacji;
- Przełamywanie ograniczających barier w rozmowie ze współpracownikami;
- Wiarygodność – budowanie wizerunku specjalisty;
- Modelowanie nastawienia i wzbudzanie automotywacji;
RÓŻNICE W SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ I CELOWOŚĆ DZIAŁAŃ W PROCESIE KOMUNIKACJI
moduł 2 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Intencja a interpretacja;
- Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
- Słownictwo a dominująca preferencje w odbiorze bodźców;
- Dualizm celów (Cel „twardy” świadomy i cel „miękki” podświadomy);
- Powody rozbieżności w realizowaniu celów;
- Konsekwencje realizowania obu celów łącznie;
- Objawy „tracenia” celu podczas rozmów telefonicznych i sposoby przeciwdziałania im;
IDENTYFIKACJA TYPU OSOBOWOŚCI ROZMÓWCY / WSPÓŁPRACOWNIKA
moduł 3 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Ton, siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
- Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty, argumentacja;
- Wartości, obawy, lęki, potrzeby, motywatory i kryteria decyzyjne;
- Wygląd, wizerunek;
- Komunikacja niewerbalna;
- Autorytet i relacja;
- Stopień okazywania emocji;
- Poznanie własnego potencjału: mocnych stron i obszarów do udoskonalenia;
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA JAKO ELEMENT WPŁYWAJĄCY NA BUDOWANIE RELACJI ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 4 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Budowanie wiarygodności (odbiór całości nadawanego komunikatu, komunikaty wzbudzające agresję lub wycofanie, komunikaty budujące zaufanie);
- Głos (doskonalenie czystości wypowiedzi – praca z dykcją i impostacją, wywieranie wpływu głosem i kształtowanie pożądanego odbioru);
AKTYWNE SŁUCHANIE JAKO ELEMENT SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE
moduł 5 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Nadawanie a interpretacja;
- Parafraza jako metoda eliminacji niedomówień i właściwego rozumienia;
- Precyzowanie informacji;
- Weryfikowanie informacji już posiadanych;
- Podsumowanie rozmowy;
KIEROWANIE ROZMOWĄ ZADAWANIE PYTAŃ
moduł 6 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania;
- Korzyści z zadawania pytań;
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
- Metody prowadzenia rozmowy poprzez zadawanie pytań;
ZARZĄDZANIE SŁOWEM W RELACJACH ZE WSPÓŁPRACOWNIKAM
moduł 7 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja języka egocentrycznego;
- Techniki zmiany minusów na plusy;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI
moduł 8 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Argumenty logiczne i korzyści;
- Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby, kompleksy, lęki;
- Zasady argumentowania – metody przedstawiania argumentów (slogan, argument zindywidualizowany, argument firmowy, pułapki w argumentacji);
- Pułapki w argumentacji;
ASERTYWNOŚĆ W KONTAKTACH Z PRACOWNIKAMI I WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 9 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- „Ja jestem ok i ty jesteś ok” – rola nastawienia do siebie i innych w asertywności;
- Podstawowe umiejętności asertywne;
- Analiza własnej postawy, sposobu komunikowania się i zachowania w stosunku do innych;
- Asertywna odmowa i prośba – jak mówić nie, by nie zrażać do siebie innych;
- Asertywność w sytuacjach stresowych;
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ZESPOLE
Moduł 10 – szkolenie komunikacja wewnętrzna w zespole
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z komunikacji wewnętrznej w zespole.