Dlaczego warto wybrać szkolenie Komunikacja kryzysowa | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
W dobie kryzysu wiele przedsiębiorstw przeżywa trudne chwile. Problemy finansowe i walka o jak najlepszy wizerunek firmy zmuszają do wprowadzenia odpowiednich działań związanych z oszczędnością i marketingiem. Na szkoleniu dowiesz się jak stworzyć plan kryzysowy, efektywnie zarządzać pracownikami w trudnym okresie oraz budować wizerunek firmy w mediach i w bezpośrednim kontakcie z klientem.Cele tego szkolenia
- Poznasz narzędzia prowadzenia polityki komunikacyjnej firmy w sytuacji kryzysu;
- Dowiesz się jak komunikować się ze swoimi pracownikami w sytuacji kryzysu;
- Poznasz metody radzenia sobie z niekorzystnym zainteresowaniem mediów
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Team liderów;
- Menedżerów;
- Kierowników;
- Dyrektorów;
- Prezesów;
- oraz wszystkich, którzy zarządzają ludźmi.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia komunikacja kryzysowa
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia komunikacja kryzysowa
INFORMACJE OGÓLNE
moduł 1 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Kryzys w organizacji – typy i charakterystyki;
- Definiowanie kryzysów: identyfikacja zagrożeń;
- Fazy kryzysu i odpowiadające im kroki zaradcze: dlaczego coraz rzadziej działają;
- Rozlewanie się kryzysu na kolejne obszary aktywności firmy – czyli dlaczego kryzysy są jak wirusy;
- Zarządzanie kryzysowe i jego przełożenie na działania komunikacyjne w firmie;
- Komunikacja kryzysowa w organizacji – podstawowe schematy działań i uwarunkowania ich skuteczności;
PRZYGOTOWANIE NA CZARNĄ GODZINĘ
moduł 2 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Działania zapobiegawcze: mailing i monitoring mediów i potencjalnych zagrożeń;
- Przygotowanie planu kryzysowego. Wybór osób odpowiedzialnych za jego realizację oraz pierwszy kontakt z mediami;
- Ewaluacja planu kryzysowego – ocena potencjalnych zagrożeń wokół firmy;
- Zawartość planu kryzysowego – tworzenie planu, określanie procedury i kompetencji poszczególnych osób w firmie, definiowanie kryzysów firmowych;
- Wewnętrzna Komunikacja kryzysowa;
- Osoby pierwszego kontaktu medialnego;
KOMUNIKACJE WEWNĘTRZNA W WARUNKACH KRYZYSU
moduł 3 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Komunikacja w firmie a identyfikacja pracowników z przedsiębiorstwem;
- Rola poczucia kontroli i sprawczości u pracownika w budowaniu dobrych relacji z pracodawcą;
- Przedkryzysowe stosunki na linii pracownicy-organizacja. Używane narzędzia internal relations (biuletyny, strona www, intranet, wydawnictwa firmowe, akcje i konkursy);
- Reakcja pracowników na kryzys. Zasady wpływania na ich stosunek emocjonalny do firmy i percepcję jej problemów;
- Techniki przekonywania pracowników do „zaciskania pasa”;
- Pracownicy jako rzecznicy firmy i droga do wyjścia z kryzysu;
- Podstawowe błędy szefostwa w komunikacji kryzysowej z pracownikami;
KOMUNIKOWANIE KRYZYSOWE NA ZEWNĄTRZ: MEDIA TRADYCYJNE
moduł 4 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Zasady działania mediów: jak pracują i czego szukają dziennikarze prasy, radia i TV?
- Dlaczego media uwielbiają trzęsienia ziemi: kryzys jako wzrost nakładu, widowni lub słuchalności;
- Sposoby reagowania na kampanie negatywne w zależności od fazy kryzysu;
- Działania informacyjne i public relations w praktyce firmy;
- Sytuacja kryzysowa w firmie – jak radzić sobie z dziennikarzami. Standardy postępowania w kontaktach z mediami w okresie problemów;
- Kryzysowe kampanie wizerunkowe i ocena ich skuteczności. Trudności z zaprojektowaniem i wdrożeniem kampanii;
- Dobór dziennikarzy, z którymi rozmawiamy – zasady, strategie, niebezpieczeństwa;
- Komunikat prasowy. Jak skutecznie trafić do dziennikarza z własną wersją wydarzeń;
- Wywiad w trudnych czasach. Techniki wymijającego odpowiadania na niewygodne pytania dziennikarzy;
- Konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej. Zasady odpowiadania nieprzychylnym dziennikarzom;
- Ocena rezultatów kryzysowej kampanii wizerunkowej w mediach tradycyjnych;
WALKA O WIZERUNEK FIRMY W INTERNECIE
moduł 5 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Komunikacyjna specyfika internetu: zasady tworzenia komunikatów dla użytkowników sieci;
- Portale, czyli jak przebić się z informacją do internetowego mainstreamu;
- Sensacyjne agregatory treści typu Wykop – jak niwelować powstające za ich sprawą szkody wizerunkowe;
- Media społecznościowe: szanse i zagrożenia w dobie kryzysu;
- Marketing szeptany na forach i blogach, czyli jak anonimowo walczyć o własne imię;
KRYZYSOWA KOMUNIKACJA Z KLIENTEM
moduł 6 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Przeciwdziałanie odchodzeniu klientów w sytuacji kryzysowej: polityka informacyjna firmy;
- Rekompensaty i oferty specjalne dla wiernych klientów – jak je komunikować;
- Przyciąganie nowych klientów w sytuacji kryzysowej – czy tylko ceną?
- Kryzysowe relacje z trudnymi i konfliktowymi klientami;
- Podstawowe zagrywki emocjonalne klientów. Jak na nie odpowiadać?
Komunikacja kryzysowa – INNE ASPEKTY
moduł 7 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Kryzys w innych firmach i sposoby jego prezentacji w mediach;
- Informacje poufne firmy w czasie kryzysu i ich znaczenie;
- „Efekt bumerangowy” przy kampanii negatywnej i próbach cenzury;
GRY SYMULACYJNE
moduł 7 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Przygotowanie planu kryzysowego własnej firmy;
- Tworzenie kryzysowej informacji prasowej;
- Wywiad dla mediów – trening technik odpowiadania na niewygodne pytania;
- Konferencja prasowa szefów w organizacji dotkniętej kryzysem;
Podsumowanie i zakończenie szkolenia komunikacja kryzysowa
moduł 8 – szkolenie komunikacja kryzysowa
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z komunikacji kryzysowej.