Dlaczego warto wybrać szkolenie Komunikacja interpersonalna | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Komunikacja interpersonalna to proces przekazu informacji, który ma bezpośredni wpływ na wszelkie nasze działania. Od sposobu naszego komunikowania się zależy to, jak postrzegamy i rozumiemy innych oraz jak sami jesteśmy przez innych widziani i rozumiani - ma ona kluczowy wpływ na nasze sukcesy zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Choć niektórzy maja większe, a niektórzy mniejsze zdolności komunikacyjne, to jest to rzecz, której może nauczyć się każdy. Na szkoleniu dowiesz się, jak to zrobić.Cele tego szkolenia
- Poznasz i rozwiniesz techniki usprawniające umiejętności komunikowania się z różnym klientem;
- Dowiesz się jaki jest twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej;
- Poznasz tajniki mowy ciała;
- Rozwiniesz umiejętność asertywnego komunikowania się;
- Dowiesz się jak stworzyć prawidłową relację z rozmówcą;
- Rozwiniesz umiejętności skutecznego porozumiewania się z osobami o różnym sposobie bycia i zachowania;
- Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami występującymi na co dzień pracy.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Osoby, które chciałyby doskonalić swoją komunikację w kontaktach biznesowych;
- Osoby, których praca w dużej mierze opiera się na komunikowaniu się z klientem zewnętrznym i/lub wewnętrznym;
- Osoby, które chcą znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji wynikających z nieprawidłowej komunikacji.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia komunikacja interpersonalna
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia komunikacja interpersonalna
PROFESJONALNE NASTAWIENIE DO BUDOWANIA RELACJI Z ROZMÓWCĄ
moduł 1 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Mentalność Polaków – budowanie własnej skuteczności w obszarze komunikacji biznesowej;
- Nastawienie rozmówcy do udzielania informacji;
- Przełamywanie ograniczających barier w rozmowach biznesowych;
- Wiarygodność – budowanie wizerunku specjalisty;
- Modelowanie nastawienia i wzbudzanie automotywacji;
RÓŻNICE W SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
moduł 2 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Intencja a interpretacja;
- Różnice w sposobie komunikowania się (emocje / logika; tempo wypowiedzi; efekt płci, itp.);
- Bariery komunikacyjne;
CELOWOŚĆ DZIAŁAŃ W PROCESIE KOMUNIKACJI
moduł 3 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Dualizm celów (Cel „twardy” świadomy i cel „miękki” podświadomy);
- Powody rozbieżności w realizowaniu celów;
- Konsekwencje realizowania obu celów łącznie;
- Objawy „tracenia” celu podczas rozmów i sposoby przeciwdziałania im;
IDENTYFIKACJA TYPU OSOBOWOŚCI ROZMÓWCY
moduł 4 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Identyfikacja typu osobowości na bazie takich informacji jak:
- Ton, siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
- Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty, argumentacja;
- Wartości, obawy, lęki, potrzeby, motywatory i kryteria decyzyjne;
- Wygląd, wizerunek;
- Komunikacja niewerbalna;
- Autorytet i relacja;
- Stopień okazywania emocji;
POZNANIE WŁASNEGO POTENCJAŁU
moduł 5 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Zasoby ograniczające (słabości);
- Zasoby wspierające (silne strony);
- Potencjał ukryty i metody uaktywniania go;
- Wykorzystywanie silnych stron swojej osobowości w komunikacji z innymi i unikanie słabych;
TAJNIKI MOWY CIAŁA
moduł 6 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Budowanie wiarygodności (odbiór całości nadawanego komunikatu, komunikaty wzbudzające agresję lub wycofanie, komunikaty budujące zaufanie);
- Głos (doskonalenie czystości wypowiedzi – praca z dykcją i impostacją, wywieranie wpływu głosem i kształtowanie pożądanego odbioru);
ZARZĄDZANIE SŁOWEM W KONTAKTACH SŁUŻBOWYCH
moduł 7 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja języka egocentrycznego;
- Perswazja poprzez słowo;
- Techniki zmiany minusów na plusy;
- Język wizji i kreowania potrzeb;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
KIEROWANIE ROZMOWĄ ZA POMOCĄ PYTAŃ INFORMACJE OGÓLNE
moduł 8 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja języka egocentrycznego;
- Perswazja poprzez słowo;
- Techniki zmiany minusów na plusy;
- Język wizji i kreowania potrzeb;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
AKTYWNE SŁUCHANIE
moduł 9 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania;
- Korzyści z zadawania pytań;
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
- Metody prowadzenia rozmowy poprzez zadawanie pytań;
ASERTYWNOŚĆ W KOMUNIKACJI
moduł 10 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Modelowanie postawy asertywnej;
- Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka);
PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI
moduł 11 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Argumenty logiczne i korzyści;
- Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby, kompleksy, lęki;
- Zasady argumentowania – metody przedstawiania argumentów (slogan, argument zindywidualizowany, argument firmowy, pułapki w argumentacji);
- Pułapki w argumentacji;
Podsumowanie i zakończenie szkolenia komunikacja interpersonalna
moduł 12 – szkolenie komunikacja interpersonalna
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z komunikacji interpersonalnej.