Dlaczego warto wybrać szkolenie Ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Prawidłowa współpraca między współpracownikami stanowi jeden z ważniejszych czynników wpływających na efektywność całego zespołu. Z uwagi na fakt, iż ludzi różnią się zarówno osobowościowo, jak i pod względem strategii działania, taka współpraca nie zawsze przebiega bezkonfliktowo czy też sprawnie. szkolenie to ma na celu poprawę jakości Twoich relacji z kolegami i koleżankami w miejscu pracy, wpłynięcie na Twoje nastawienie oraz przekazanie Ci podstawowych informacji na temat komunikacji oraz asertywności.Cele tego szkolenia
- Zwiększysz swoją świadomość odnośnie tego, co jest ważne w budowaniu udanych relacji w pracy;
- Usprawnisz współpracę w zespole poprzez doskonalenie komunikacji;
- Zwiększysz wiedzę na temat funkcjonowania zespołów;
- Nauczysz się współpracować z osobami o różnych strategiach działania i osobowości.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Osoby, które chcą poznać elementy warunkujące dobrą współpracę w zespole
- Każda osoba, której zależy na kreowaniu odpowiednich relacji w pracy.
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
NASTAWIENIE DO PRACY ZESPOŁOWEJ I BUDOWANIA RELACJI ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 1 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Mentalność Polaków – budowanie własnej skuteczności oraz skuteczności zespołowej;
- Nastawienie a skuteczna współpraca w zespole;
- Przełamywanie ograniczających barier w komunikacji z innymi;
- Modelowanie nastawienia i wzbudzanie automotywacji do pracy zespołowej;
RODZAJE RÓL W ZESPOLE
moduł 2 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Podział ról w zespole – model Belbina;
- Poznawanie preferencji i potencjału co do odgrywanej roli w zespol;
GRUPA A ZESPÓŁ
moduł 3 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Różnice między grupą a zespołem;
- Kiedy grupa staje się zespołem;
- Etapy rozwoju zespołu;
- Czynniki warunkujące efektywność zespołu;
- Rola jednostki w kształtowaniu efektywności zespołu;
WSPÓŁPRACA Z OSOBAMI O RÓŻNYCH TYPACH OSOBOWOŚCI
moduł 4 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Identyfikacja typu osobowości na bazie takich informacji jak:
- Ton, siła głosu, tempo i dynamika wypowiedzi;
- Sposób wypowiadania się – używane słowa i zwroty, argumentacja;
- Wartości, obawy, lęki, potrzeby, motywatory i kryteria decyzyjne;
- Wygląd, wizerunek;
- Komunikacja niewerbalna;
- Autorytet i relacja;
- Stopień okazywania emocji;
- Kształtowanie relacji i współpracy z osobami o różnych typach osobowości;
KOMUNIKACJA ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 5 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Informacje odbierane i przesyłane za pomocą komunikacji niewerbalnej;
- Zarządzanie słowem;
- Język korzyści a język problemów;
- Eliminacja języka egocentrycznego;
- Perswazja poprzez słowo;
- Techniki zmiany minusów na plusy;
- Język wizji i kreowania potrzeb;
- Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
- Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
- Zadawanie pytań;
- Rodzaje pytań możliwych do zastosowania;
- Korzyści z zadawania pytań;
- Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
- Metody prowadzenia rozmowy poprzez zadawanie pytań;
- Aktywne słuchanie;
- Parafraza jako metoda eliminacji niedomówień i właściwego rozumienia;
- Precyzowanie informacji;
- Weryfikowanie informacji już posiadanych;
- Podsumowanie rozmowy;
ASERTYWNOŚĆ W KONTAKTACH ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI
moduł 6 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Postawa w rozmowach ze współpracownikami: Ja Ok, Ty OK;
- Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE”, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka);
- Manipulacje współpracowników i radzenie sobie z nim;
WPŁYWANIE NA INNYCH
moduł 7 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Prawa wpływu;
- Prawo wzajemności zachowań;
- Prawo wzajemności emocjonalnej;
- Prawo konsekwencji;
- Prawo podobieństwa;
- Chwalenie innych;
INTELIGENCJA EMOCJONALNA I JEJ WPŁYW NA RELACJE W PRACY
moduł 8 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Prawa wpływu;
- Prawo wzajemności zachowań;
- Prawo wzajemności emocjonalnej;
- Prawo konsekwencji;
- Prawo podobieństwa;
- Chwalenie innych;
Dyskusja i indywidualne konsultacje
moduł 9 – szkolenie ja w zespole – kształtowanie relacji w pracy
- Dyskusja i konsultacje;