Dlaczego warto wybrać szkolenie Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Właściwie przeprowadzona identyfikacja potrzeb szkoleniowych jest podstawą wszelkich innych czynności związanych ze szkoleniami pracowników. Jest to proces wyjatkowo ważny dla każdej organizacji tym samym wymaga dokładnego przemyślenia i analizy. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli Ci uzyskać wiedzę umożliwiającą skuteczną identyfikację potrzeb szkoleniowych i przygotowanie planu szkoleń i rozwoju. W ramach warsztatu uczestnicy poznają najważniejsze metody oraz praktyczne narzędzia służące identyfikacji potrzeb szkoleniowych i planowaniu szkoleń.Cele tego szkolenia
- Uzyskanie wiedzy umożliwiającej skuteczną identyfikację potrzeb szkoleniowych i przygotowanie planu szkoleń i rozwoju.
- Doskonalenie umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi związanych z identyfikacją potrzeb szkoleniowych.
- Weryfikacja/doskonalenie/tworzenie własnych narzędzi wykorzystywanych do identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Warsztat skierowany jest do osób odpowiedzialnych za identyfikację potrzeb szkoleniowych oraz planowanie szkoleń (Kierowników ds. Szkoleń, Specjalistów ds. Szkoleń, Training Managerów, HR Business Partnerów).
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
EWOLUCJA POLITYKI SZKOLEŃ I ROZWOJU
moduł 1 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Jaka jest rola polityki szkoleniowej w organizacji?
- Zmiana paradygmatu funkcji szkoleń.
- Polityka szkoleniowa jako biznesowy proces w organizacji.
KLUCZOWE PROCESY W POLITYCE SZKOLENIOWEJ
moduł 2 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Strategia organizacji i polityka szkoleniowa – jak je powiązać?
- Główne procesy polityki szkoleniowej
ROLA SZKOLEŃ W ORGANIZACJI PRAGMATYCZNYM WYZNACZNIKIEM SPOSOBU IDENTYFIKACJI POTRZEB SZKOLENIOWYCH
moduł 3 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- W jaki sposób rola szkoleń w organizacji wpływa na Identyfikację Potrzeb Szkoleniowych?
- Strategia rozwojowa organizacji a rola czynnika ludzkiego.
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych czy zbieranie zamowień na szkolenia?
- Analiza istniejących praktyk IPS na przykładach.
- Określenie celu IPS dla własnej organizacji.
KANONICZNE METODY POLITYKI SZKOLENIOWEJ
moduł 4 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Rozpoznanie i Analiza Potrzeb Szkoleniowych (RAPS) – model Leslie Rea
- Potrzeby i cele szkoleniowe – model Kirkpatricka
- Uczestnicy procesu szkolenia – kwintet szkoleniowy L. Rea, analiza ich ról i zadań
- Skuteczne określanie celów – reguła SMART
ROLA PROCEDUR I NARZĘDZI
moduł 5 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Procesy-procedury-narzędzia: ich rola i faktyczna użyteczność, wymagania vs. korzyści;
TWORZENIE PLANU SZKOLEŃ
moduł 6 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Rozpoznane potrzeby szkoleniowe punktem wyjścia do… czego? (szkolenia vs. projekty szkoleniowe)
- Konsolidacja potrzeb szkoleniowych – zasady i narzędzia.
- Określanie priorytetów szkoleń. Tworzenie rocznego planu i budżetu szkoleń
PROCEDURA REALIZACJI IPS – PRZYKŁADOWE NARZĘDZIA
moduł 7 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Identyfikacja i analiza strategicznych wyznaczników dla Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych w organizacji – określenie celów IPS, identyfikacja procesów strategicznych ,
- Identyfikacja źródeł potrzeb szkoleniowych organizacji (klasyfikacja szkoleń/potrzeb szkoleniowych w organizacji);
- Stworzenie struktury Rocznego Planu i Budżetu Szkoleń (RPBS) – wyróżniki potrzeby szkoleniowej;
- Analiza danych niezbędnych do stworzenia RPBS;
- Określenie sposobów zbierania informacji o potrzebach szkoleniowych;
- Procedura IPS;
- Stworzenie narzędzi (FIPS, tabela potrzeb szkoleniowych i tabela konsolidacji, RPS).
TWORZENIE IPS
moduł 8 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Praca w grupach w celu przećwiczenia nabytych umiejętności oraz przygotowania próbnych wersji narzędzi
SYMULACJA IDENTYFIKACJI I ANALIZY POTRZEB SZKOLENIOWYCH
moduł 9 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Przeprowadzenie identyfikacji i weryfikacji potrzeby szkoleniowej przy pomocy poznanych narzędzi. Analiza U.