Dlaczego warto wybrać szkolenie Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Właściwie przeprowadzona identyfikacja potrzeb szkoleniowych jest podstawą wszelkich innych czynności związanych ze szkoleniami pracowników. Jest to proces wyjatkowo ważny dla każdej organizacji tym samym wymaga dokładnego przemyślenia i analizy. Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli Ci uzyskać wiedzę umożliwiającą skuteczną identyfikację potrzeb szkoleniowych i przygotowanie planu szkoleń i rozwoju. W ramach warsztatu uczestnicy poznają najważniejsze metody oraz praktyczne narzędzia służące identyfikacji potrzeb szkoleniowych i planowaniu szkoleń.Cele tego szkolenia
- Uzyskanie wiedzy umożliwiającej skuteczną identyfikację potrzeb szkoleniowych i przygotowanie planu szkoleń i rozwoju.
- Doskonalenie umiejętności stosowania kluczowych metod, technik i narzędzi związanych z identyfikacją potrzeb szkoleniowych.
- Weryfikacja/doskonalenie/tworzenie własnych narzędzi wykorzystywanych do identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Warsztat skierowany jest do osób odpowiedzialnych za identyfikację potrzeb szkoleniowych oraz planowanie szkoleń (Kierowników ds. Szkoleń, Specjalistów ds. Szkoleń, Training Managerów, HR Business Partnerów).
szkolenie Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych realizowane jest również w wersji otwartej - zobacz opis i najbliższy termin:
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
EWOLUCJA POLITYKI SZKOLEŃ I ROZWOJU
moduł 1 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Jaka jest rola polityki szkoleniowej w organizacji?
- Zmiana paradygmatu funkcji szkoleń.
- Polityka szkoleniowa jako biznesowy proces w organizacji.
KLUCZOWE PROCESY W POLITYCE SZKOLENIOWEJ
moduł 2 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Strategia organizacji i polityka szkoleniowa – jak je powiązać?
- Główne procesy polityki szkoleniowej
ROLA SZKOLEŃ W ORGANIZACJI PRAGMATYCZNYM WYZNACZNIKIEM SPOSOBU IDENTYFIKACJI POTRZEB SZKOLENIOWYCH
moduł 3 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- W jaki sposób rola szkoleń w organizacji wpływa na Identyfikację Potrzeb Szkoleniowych?
- Strategia rozwojowa organizacji a rola czynnika ludzkiego.
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych czy zbieranie zamowień na szkolenia?
- Analiza istniejących praktyk IPS na przykładach.
- Określenie celu IPS dla własnej organizacji.
KANONICZNE METODY POLITYKI SZKOLENIOWEJ
moduł 4 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Rozpoznanie i Analiza Potrzeb Szkoleniowych (RAPS) – model Leslie Rea
- Potrzeby i cele szkoleniowe – model Kirkpatricka
- Uczestnicy procesu szkolenia – kwintet szkoleniowy L. Rea, analiza ich ról i zadań
- Skuteczne określanie celów – reguła SMART
ROLA PROCEDUR I NARZĘDZI
moduł 5 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Procesy-procedury-narzędzia: ich rola i faktyczna użyteczność, wymagania vs. korzyści;
TWORZENIE PLANU SZKOLEŃ
moduł 6 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Rozpoznane potrzeby szkoleniowe punktem wyjścia do… czego? (szkolenia vs. projekty szkoleniowe)
- Konsolidacja potrzeb szkoleniowych – zasady i narzędzia.
- Określanie priorytetów szkoleń. Tworzenie rocznego planu i budżetu szkoleń
PROCEDURA REALIZACJI IPS – PRZYKŁADOWE NARZĘDZIA
moduł 7 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Identyfikacja i analiza strategicznych wyznaczników dla Identyfikacji Potrzeb Szkoleniowych w organizacji – określenie celów IPS, identyfikacja procesów strategicznych ,
- Identyfikacja źródeł potrzeb szkoleniowych organizacji (klasyfikacja szkoleń/potrzeb szkoleniowych w organizacji);
- Stworzenie struktury Rocznego Planu i Budżetu Szkoleń (RPBS) – wyróżniki potrzeby szkoleniowej;
- Analiza danych niezbędnych do stworzenia RPBS;
- Określenie sposobów zbierania informacji o potrzebach szkoleniowych;
- Procedura IPS;
- Stworzenie narzędzi (FIPS, tabela potrzeb szkoleniowych i tabela konsolidacji, RPS).
TWORZENIE IPS
moduł 8 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Praca w grupach w celu przećwiczenia nabytych umiejętności oraz przygotowania próbnych wersji narzędzi
SYMULACJA IDENTYFIKACJI I ANALIZY POTRZEB SZKOLENIOWYCH
moduł 9 – szkolenie identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
- Przeprowadzenie identyfikacji i weryfikacji potrzeby szkoleniowej przy pomocy poznanych narzędzi. Analiza U.