Dlaczego warto wybrać szkolenie Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Właściwa komunikacja ze współpracownikami jest w każdej firmie podstawą. Szczególnie ważna jest forma przekazywania informacji, od której zależą nastroje i motywacja pracowników zespołu, szczególnie jeżeli chodzi o krytykę pracowników, przekazywanie im niepopularnych decyzji, przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących lub egzekwowanie wyników pracy. Osoby pracujące w zespołach, a szczególnie ich kierownicy i leaderzy doświadczają tego na co dzień. Jak radzić sobie z komunikowaniem trudnych rzeczy? Wystarczy tyko nieco wiedzy i treningu, aby zrozumieć i nauczyć się stosowania informacji zwrotnej, co wpłynie pozytywnie na wydajność, ułatwi i umili pracę.Cele tego szkolenia
- Nauczysz się właściwie przekazywać informację zwrotną;
- Dowiesz się jakie istnieją sposoby na zdyscyplinowanie pracowników;
- Będziesz już wiedział w jaki sposób przekazywać podwładnym niepopularne decyzje;
- Udoskonalisz swoje metody oceniania i karania podwładnych;
- Nauczysz się radzić sobie z oporem podczas prowadzenia trudnych rozmów z podwładnymi;
- Dowiesz się w jaki sposób utrzymać równowagę pomiędzy dyscyplinowaniem i docenianiem podwładnych;
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Team liderów;
- Menedżerów;
- Kierowników;
- Dyrektorów;
- Prezesów;
- oraz wszystkich, którzy zarządzają ludźmi.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
KRYTYKA A STEREOTYPY. DYSKUSJA Z GRUPĄ
moduł 1 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Jakie mamy stereotypowe spojrzenie na krytykę?
- Dlaczego jej unikamy?
- Jaka jest różnica pomiędzy krytyką a krytykanctwem?
PRZYPOMNIJ SOBIE SYTUACJĘ, KIEDY KTOŚ CIĘ SKRYTYKOWAŁ. ĆWICZENIE W PARACH
moduł 2 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Przypomnijcie sobie sytuację, kiedy każdego z Was ktoś skrytykował;
- Kto to był?
- W jakich okolicznościach do tego doszło?
- Co wtedy myślałeś o osobie, która przekazuje krytykę?
- Jak się czułeś w takiej sytuacji?
- Jak sobie wyobrażasz, że mógł się czuć ten, który krytykę przedstawiał?
- Co było dla Ciebie ważniejsze – co mówił czy to, jak Cię traktował?
KWADRAT KOMUNIKACYJNY THUNA. DLACZEGO CZASEM WSPÓŁPRACOWNICY NIE POTRAFIĄ SIĘ ZROZUMIEĆ?
moduł 3 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Skąd się bierze nasza niechęć o mówieniu o sobie?
- W jaki sposób utrudnia to komunikację pomiędzy ludźmi?
- Jak wpływa to na skuteczność przekazywania informacji zwrotnej?
- Jak to się dzieje, że jedna wypowiedz zawiera cztery przekazy – czyli informacja rzeczowa, ujawnianie siebie, określenie relacji, apel;
- Praktyczne wykorzystanie kwadratu komunikacyjnego;
- Poszukiwanie treści zawartych w każdej z czterech płaszczyzn;
GADZI MÓZG. ĆWICZENIE
moduł 4 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Sposoby udzielania informacji zwrotnej;
- Jak to zrobić, żeby uzyskać skutek?
- Komunikat „Ja” i komunikat „Ty”;
KOMUNIKAT TY. KOMUNIKAT JA. KRÓTKI WYKŁAD
moduł 5 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Co robić, żeby nie uruchomić gadziego mózgu?
- Jaki jest związek komunikatu Ja z kwadratem komunikacyjnym Thuna?
INFORMACJA ZWROTNA – CZY MOŻNA JESZCZE POWIEDZIEĆ COŚ NOWEGO O TYM HAMBURGERZE? MINI-WYKŁAD, DYSKUSJA I SCENKA NA ŚRODKU
moduł 6 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Kiedy i jak przekazywać informację zwrotną?
- Jak sobie radzić z negatywną informacją zwrotną, żeby przyniosła pożądany skutek?
PRZEKAZYWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ. WARSZTAT W TRÓJKACH
moduł 7 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Scenki – przekazywanie informacji zwrotnej w trójkach;
ROZMOWA DYSCYPLINUJĄCA I PRZEKAZYWANIE NIEPOPULARNYCH DECYZJI. WARSZTAT I DYSKUSJA
moduł 8 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Jak przygotować się do rozmowy dyscyplinującej oraz do przekazania trudnych informacji?
- Jak przeprowadzić te rozmowy ?
- Jak egzekwować wyniki?
CZTERY STOPNIE WYRAŻANIA GNIEWU WG PAMELI BUTLER. MINI-WYKŁAD, DYSKUSJA – PRZYGOTOWANIE DO WARSZTATU
moduł 9 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Asertywna droga wyrażania gniewu przez szefa;
- Zapowiedź kary i jej zastosowanie;
POROZMAWIAJMY O TRUDNYCH SPRAWACH. WARSZTAT
moduł 10 – szkolenie feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Stworzenie algorytmów obowiązujących w firmie dotyczących:
- Dyscyplinowania;
- Karania;
- Przekazywania niepopularnej informacji;
- Chwalenia;
- Warsztat: Scenki wypracowujące skuteczne i nie inwazyjne sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach zaproponowanych przez uczestników (te sytuacje mogą być zaproponowane „na gorąco” podczas szkolenia lub przygotowane wcześniej. Każda scenka może być kilkakrotnie przerywana, aktorzy mogą być zmieniani lub wcielać się w rolę adwersarza – takie podejście pozwala na wspólne z całą grupą wypracowanie i przećwiczenie najlepszych rozwiązań.
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA FEEDBACK I KOMUNIKOWANIE TRUDNYCH RZECZY
moduł 11 – szkolenie Feedback i komunikowanie trudnych rzeczy
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z Feedback i komunikowania trudnych rzeczy.