Dlaczego warto wybrać szkolenie Delegowanie zadań w zespole | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Czy to, w jaki sposób delegujesz zadania swoim pracownikom ma wpływ na ich wykonanie? Jak zwiększyć efektywność pracy oraz co zrobić, aby Twoje polecenia były realizowane we właściwy sposób? Dzięki naszemu szkoleniu delegowane zadań w zespole poznasz skuteczne techniki przekazywania informacji, dowiesz się też co ma wpływ na odbiór Twoich słów oraz jak ten odbiór poprawić!Cele tego szkolenia
- szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z różnymi strategiami delegowania zadań, uwzględniającymi odmienne specyfiki pracowników (ich doświadczenie i poziom motywacji) oraz ze sposobami rozwijania samodzielności pracowników;
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Osoby na stanowiskach kierowniczych;
- Osoby, które chciałyby usprawnić swój sposób zarządzania pracownikami;
- Osoby mające na co dzień do czynienia z sytuacjami wymagającymi delegowania zadań;
- Osoby, które chcą usystematyzować swoją wiedzę w zakresie delegowania zadań.
Na czym polega soczystość tego szkolenia, czyli
Dlaczego może być dla Ciebie skuteczne?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia delegowanie zadań w zespole
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia delegowanie zadań w zespole
KOMUNIKACJA MOTYWACYJNA JAKO BAZA DO SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ
moduł 1 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się;
- Spójność komunikacyjna;
- Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
- Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika
- Język reaktywny i proaktywny;
- Zaangażowanie w rozmowę, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika;
- Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika;
SKUTECZNE DELEGOWANIE JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA I ROZWOJU PRACOWNIKA
moduł 2 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Czym jest delegowanie?
- Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej;
- Zasady delegowania obowiązków;
- Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać;
- Delegowanie jako proces;
- Delegowanie w organizacji, cele i korzyści dla pracownika i dla szefa;
- Zasady efektywnego delegowania;
- Mądre delegowanie według modelu WARTO;
- Kryteria i zasady delegowania;
- Styl kierowania – autodiagnoza;
- Ćwiczenie grupowe – jaki styl zarządzania preferujesz;
- Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika;
- Feedback jako narzędzie rozwoju pracownika;
- Trudne rozmowy jak je prowadzić – fakty czy opinie ?
- Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, pozytywnej i negatywnej;
DELEGOWANIE ZADAŃ W OPARCIU O KOMPETENCJE
moduł 3 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Sposób wykorzystania i dopasowania kompetencji do zadań;
- Style zarządzania i kierowania;
- Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg Blancharda;
- Analiza stylu kierowania – test dla uczestników;
- Analiza dojrzałości pracownika – siatka;
- Role zespołowe M. Belbina;
- Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowisku menedżerskim (co ja potrzebuje umieć i wiedzieć);
- Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowiskach pracowniczych (co powinni umieć i wiedzieć moi ludzie i dlaczego );
- Systemy ocen kompetencyjnych;
- Zarządzanie ludźmi w oparciu o kryterium kompetencji i motywacji;
WYZNACZANIE I PRZEKAZYWANIE CELÓW JAKO ELEMENT SKUTECZNEGO DELEGOWANIA ZADAŃ
moduł 4 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Metoda przekazywania celów oraz uzyskiwania zobowiązań;
- Reguła kaskadowości celów;
- Ćwiczenie: Opracowanie i przekazanie zadań;
COACHING JAKO SKUTECZNE NARZĘDZIE DOSKONALENIA SAMODZIELNOŚCI PODWŁADNYCH
moduł 5 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Istota coachingu menedżerskiego;
- Określanie celów;
- Wydobywanie zasobów;
- Osiąganie celów;
- Słuchanie i zadawanie pytań;
- Udzielanie informacji zwrotnych;
- Różnice między coachingiem tradycyjnym i menedżerskim;
KONTROLA DZIAŁAŃ PRACOWNIKA
moduł 6 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Samokontrola pracownika;
- Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja);
- Podsumowanie obserwacji;
- Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków;
- Działania korygujące pracownika;
Podsumowanie i zakończenie szkolenia delegowanie zadań w zespole
moduł 7 – szkolenie delegowanie zadań w zespole
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z delegowania zadań w zespole.