-
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE SZKOLENIE OTWARTE
prawdopodobnie najbardziej skuteczne szkolenie z wystąpień publicznych
Poligon Prezentacyjny to szkolenie nowej generacji
Nasza doświadczenia, obserwacje i opinie klientów świadczą o tym, że
EFEKT z 1 dnia Poligonu Prezentacyjnego JEST WIĘKSZY jak z 3 dni szkolenia warsztatowego
Według mojej opinii szkolenie Poligon Prezentacyjny było bardzo dobre, wielkim atutem był fakt, że było w zdecydowanej większości poświęcone praktyce. Ćwiczenia dużo mi dały w przełamaniu swojego strachu i w byciu pewniejszym siebie podczas wystąpień. Po szkoleniu czuje, że wykonałem wielki krok w rozwoju, w skuteczności prowadzenia prezentacji. Teraz stojąc przed większą publiką lub przemawiając do większej ilości osób, wiem, że moje wystąpienie będzie dużo lepsze niż przed szkoleniem. Dziękuję, ze mogłem wziąć udział w tym wartościowym szkoleniu”.
Jakub Koput
Neckermann Biuro Podróży
PLUSY szkolenia z wystąpień publicznych - dużo praktyki, profesjonalizm, szkolenie daje oczekiwany efekt, trener bardzo kompetentny, otwarty, dążący do celu, wie jak zidentyfikować problem i jak znaleźć na niego lekarstwo. Pomaga w znalezieniu rozwiązań. Wychodzenie ze strefy komfortu zostało przeprowadzenie w atmosferze zaufania i nieosądzania, dzięki temu mogliśmy uwolnić niepotrzebne emocje i skupić się na istocie wystąpienia. Prowadzący dzielił się cennymi wskazówkami. Skuteczność szkolenia i trenera oceniam bardzo wysoko i chętnie wrócę na kolejne szkolenie”.
Małgorzata
Alphabet Polska Fleet Management Sp z o.o.
- Jesteś przekonany, że Twoja skuteczność prowadzenie wystąpień publicznych mogłaby być większa ale nie do końca wiesz jak to zrobić?
- Zastanawiasz się nad tym, co utrudnia Ci osiągnięcie oczekiwanej reakcji odbiorców?
- Szukasz sposobów aby w ciekawy i atrakcyjny sposób przeprowadzić prezentacje przekonując odbiorców do swoich argumentów?
Piotr Kądzielski-Zysk
prezes zarządu Biznes Edukator sp. z o.o., trener, twórca szkoleń nowej generacji (Poligon Prezentacyjny, Poligon Handlowy, Negocjacyjny i Menedżerski)
DLACZEGO WARTO DOSKONALIĆ SZTUKĘ WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH NA SZKOLENIU POLIGON PREZENTACYJNY
Pracujesz w małej grupie max do 6 osób, a z naszej strony masz do dyspozycji trenera i konsultanta
Po szkoleniu otrzymasz raport indywidualny i nagrania video ze swoimi wystąpieniami
90% czasu to sama praktyka – intensywny trening kompetencji budujących Twoją skuteczność wystąpień publicznych
Koncentrujemy się nie na wiedzy, a na pracy na poziomie nawyków, postaw, umiejętności i zachowań
Zero stresu – pracujemy taką metodą, że nie musisz się obawiać o to jak wypadniesz, a kamera - to Ty decydujesz czy ma być ON czy OFF
Jak widzisz Poligon Prezentacyjny cechuje się dużą intensywnością zajęć, pracą w małym zespole, maksymalnym zorientowaniem na praktykę (u nas nie ma slajdów), bogatym wsparciem merytorycznym (materiały, raporty, formularze, zadania wdrożeniowe) i pełnym dopasowaniem do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika. Wszystko to wpływa na jego WYSOKĄ SKUTECZNOŚĆ.
Dodatkowo podczas szkolenia będziemy trenować wykorzystując:
„coacha wewnętrznego”
coach wewnętrzny to umiejętność prowadzenia samoobserwacji w trakcie wykonywania pracy i jednocześnie zdolność do dawania sobie informacji zwrotnej. Dlaczego to takie ważne? Na szkoleniu masz trenera i innych uczestników, dzięki czemu możesz uzyskać informacje zwrotną. Lecz w praktyce np. podczas prezentacji na zebraniu z zarządem, prelekcji na konferencji, czy spotkaniu z klientem, nie możesz raczej liczyć na to, że ktoś Ci podpowie co możesz zmienić, udoskonalić. Oznacza to, że warto rozwijać samoświadomość i właśnie samoobserwacje. Dzięki temu wiele cennych informacji zwrotnych będziesz mógł udzielić sobie sam co sprawi, że skuteczność Twoich wystąpień będzie rosła z każdym doświadczeniem. |
|
kilkukrotne przejście przez 3 punkty percepcyjne
trenujesz w swojej roli, czyli osoby prezentującej, ćwiczysz patrząc na proces prezentacyjny z pozycji odbiorcy wystąpienia publicznego, a także wiele się uczysz z pozycji obserwatora. Patrzenie na proces prezentacyjny z tych 3 perspektyw bardzo wzbogaca i buduje szersze spojrzenie na siebie i odbiorcę Twojego wystąpienia. Często wiele „zapadek” w głowie otwiera się gdy możesz spojrzeć na proces z innej perspektywy. |
|
Powtarzalną, specjalnie opracowaną sekwencje działań
Ta sekwencja to 4 etapy: 1. akcja, czyli Twoje wystąpienie lub jego fragment, 2. Samoocena – jakie informacje zwrotne możesz dać sam sobie (coach wewnętrzny), 3. info zwrotne z otoczenia (uczestnicy i trener), 4. zastosowanie i wdrożenie, czyli ponownie akcja + ćwiczenia wspomagające. |
|
Bogate wsparcie merytoryczne i narzędziowe >
Podczas szkolenia z wystąpień publicznych i po jego zakończeniu otrzymasz: raport indywidualny, nagrania video, materiały szkoleniowe, receptę na skuteczne wystąpienia publiczne, formularze do przygotowania wystąpienia publicznego i do oceny przeprowadzonej prezentacji, karty zadań wdrożeniowych. |
Dlaczego powstał Poligon Prezentacyjny
Prowadzę szkolenia warsztatowe od 17 lat i obserwując proces szkoleniowy oraz rozmawiając z uczestnikami szkoleń zauważyłem pewne ograniczenia wynikające z takiego sposobu prowadzenia szkoleń. Dzięki doświadczeniu w pracy rozwojowej wiem jakie procesy zachodzą w głowach uczestników szkolenia gdy pojawia się konieczność wystąpienia publicznego, szczególnie nagrywanego kamerą. Najczęściej wtedy pojawia się lęk, wynikający z obawy przed oceną, kompromitacją i krytyką. Pojawia się podświadoma blokada i opór skutkujący komunikatami w stylu „to może teraz kolega, ja może później, itd.”
Zadaj sobie teraz pytanie – Jak przeprowadzisz swoją prezentację, wiedząc, że wszystko się nagrywa, a na Sali są Twoi koledzy, osoby obce lub może nawet szef?
Prawdopodobnie jak zdecydowana większość osób zrobisz wszystko aby pokazać się z jak najlepszej strony, aby nie „dać ciała”. To w sumie pozytywne, lecz zobacz jakie niesie to konsekwencje. Aby zrobić zadanie jak najlepiej w swoim wystąpieniu wykorzystasz te rozwiązania i metody, które doskonale znasz, do których jesteś przyzwyczajony i co do których jesteś absolutnie pewny. Nie zaryzykujesz stosowania nowych sposobów ponieważ nie masz żadnej pewności jak one zadziałają.
I tu niestety dotykamy istoty problemu
Okazuje się, że taki przebieg procesu z uczeniem ma niewiele wspólnego. Uczestnik szkolenia wychodzi na środek, robi swoje wystąpienie, ale …. NIEWIELE SIĘ Z TEGO UCZY ponieważ tak naprawdę kopiuje sprawdzone rozwiązania. Czas na szkoleniu mija, mamy wrażenie, że zrobiliśmy dużą pracę, a tak naprawdę powielamy tylko dobrze znane sobie rozwiązania, po prostu minimalizujemy ryzyko…. Dodatkowo w głowach uczestników często pojawiają się komunikaty typu „muszę sobie dać radę”, „musze wyglądać perfekcyjnie”, „nie wolno pokazać słabości”, itd. Te komunikaty w połączeniu z lękiem tworzą tzw. walkę wewnętrzną (wiem, że muszę to zrobić ale jednocześnie nie chcę), która tylko potęguje stres, a on z kolei blokuje dostęp do zasobów i błędne koło się zamyka…. więc efekt z takiego ćwiczenia nie jest najlepszy.
Co w takim razie, znając ten proces, robimy na Poligonie Prezentacyjnym?
Na początku szkolenia w module wprowadzającym przedstawiamy proces uczenia się powiązany z procesem zmiany. Kierując się sentencją Dawida Neenana „Błędy to WIELKIE chwile” zachęcamy wręcz - „Zróbcie na szkoleniu jak najwięcej błędów” i wyjaśniamy dlaczego. Najczęściej ludzie wtedy odpowiadają „Spoko – masz to jak w banku” i następuje głęboki rozluźniający oddech…(to pokazuje jakie spięcie było wcześniej). I o to właśnie chodzi - dajemy sobie pozwolenie na robienie błędów, zgadzamy się na to, że inni mogą zobaczyć nasze niedoskonałości. Dzięki temu lęk, stres, obawy odchodzą i wchodzimy w zupełnie nowy obszar, obszar intensywnej i skutecznej nauki nowych kompetencji. Takie podejście skutkuje otwartością na rozwój i chęcią eksperymentowania, poszukiwania nowych rozwiązań. W modułach treningowych korzyścią jest możliwość sięgnięcia głębiej – dzięki temu wspólnie identyfikujemy wewnętrzne blokady oraz negatywne nawyki i neutralizujemy je odpowiednimi ćwiczeniami. Efekt jest widoczny bardzo szybko – z minuty na minutę widać większą skuteczność!
Co ciekawe:
Nie narzucamy nagrywania kamerą - tylko mówimy o jej plusach i minusach, a więc dajemy wybór. Dzięki temu okazuje się, że gdy ludzie sami mogą decydować 90% uczestników wybiera nagranie i nie ma z tego powodu żadnego stresu.
Podsumowując taka metodyka pracy szkoleniowej w połączeniu z wieloma innymi przedstawionymi tu atutami daje świetne rezultaty i jest przyczyną znacznie większej efektywności tego „poligonowego” podejścia, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie takiej skuteczności:
1 dzień Poligonu Prezentacyjnego = 3 dni szkolenia warsztatowego
CO NAUKA MÓWI O EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ
"Na podstawie wieloletnich badań naukowcy z National Training Laboratories w Bethel Maine, USA opracowali schemat przedstawiający procent wiedzy jaką efektywnie przyswajamy i zapamiętujemy stosując różne techniki uczenia. Nauka podczas szkolenia poprzez praktykę i możliwość natychmiastowego wykorzystania ćwiczonych umiejętności pozwala na trwale przyswoić 75% przekazywanych treści"
Enterprise Education Experience” Durham University Business School).
Czy wnioski z tych badań mają wykorzystanie na naszym szkoleniu z wystąpień publicznych?
- Nauka przez praktykę z możliwością natychmiastowego jej wykorzystania oraz wprowadzania korekt jest naczelną cechą Poligonu Prezentacyjnego
- specjalnie opracowana metodyka szkoleniowa sprawia, że uczestnicy szkolenia muszą się w pełni zaangażować, aktywnie pracować i trochę „napocić :)” (dlatego poligon). Okazuje się, że intensywne działanie zorientowane na twórcze pokonywanie własnych barier i słabości jest niezwykle efektywne, przynosi znacznie lepsze rezultaty jak typowe szkolenia warsztatowe.
- Element „nauczania innych”, który ma największą bo 90% skuteczność, pojawia się po zakończeniu szkolenia Poligon Prezentacyjny w postaci 2-3 specjalnie opracowanych zadań poszkoleniowych. Jeśli podejmiesz wyzwanie, do czego zachęcam przekonasz się, że wykonanie tych zadań rzeczywiście bardzo podnosi efektywność przyswajania materiału szkoniowego
Podsumowując zobacz jak wypada porównanie poligonu prezentacyjnego do typowego szkolenia warsztatowego?
Wielkość grupy szkoleniowej
warsztat | Średnio kilkanaście (od 8 do 16), Często – poniżej 6 osób trenerzy nie prowadzą szkolenia ponieważ „brak procesu” |
Poligon | Maksymalnie 6 osób, nie ma spadku jakości w grupach mniejszych (nawet 2-3), a wręcz przeciwnie – jest więcej czasu na trenowanie dla każdej osoby. |
Stopień dopasowania szkolenia do potrzeb
warsztat | Tzw. „szycie na miarę” - dopasowanie do potrzeb firmy / grupy uczestników szkolenia (ale nie poszczególnych osób) |
Poligon | Pełne dopasowanie szkolenia do potrzeb grupy ale przede wszystkim do potrzeb każdego uczestnika |
Prowadzenie szkolenia
warsztat | Trener (+ czasami asystent) lub dwóch trenerów jeśli jest większa grupa |
Poligon | Trener (prowadzi szkolenie) oraz konsultant merytoryczny (spisuje wszystkie informacje dla każdej osoby na temat każdej aktywności - do raportów indywidualnych, nagrywa wystąpienia) |
Forma prowadzenia szkolenia
warsztat | Wiele różnych aktywności edukacyjnych: Ćwiczenia zespołowe, w parach i indywidualne, slajdy, testy, wykłady, dyskusje, moderacje, prezentacje, icebreakery, |
Poligon | Poza modułem wstępnym i ostatnim tylko praktyka – intensywne trenowanie swoich wystąpień oraz szlifowanie poszczególnych kompetencji prezentacyjnych wg specjalnie przygotowanej formuły, |
Materiały szkoleniowe
warsztat | Wręczane na szkoleniu, |
Poligon | Przesyłane na 3-4 dni przed szkoleniem (w pdf) oraz wręczane na szkoleniu |
Raporty indywidualne dla uczestników szkolenia
warsztat | Brak |
Poligon | Każdy uczestnik szkolenia otrzyma raport wraz z nagraniami swoich wystąpień publicznych |
Kamera czyli nagrania wystąpień publicznych uczestników szkolenia
warsztat | Najczęściej wystąpienia są nagrywane, później odtwarzane i analizowane |
Poligon | Wystąpienia są nagrywane (to nasza sugestia) ale ostatecznie to każdy uczestnik decyduje w jakim trybie ma pracować kamera (ON czy OFF). Nagrania nie są odtwarzane na szkoleniu – wyjaśnienie pod tabelą. |
Nacisk podczas szkolenia na jakie zagadnienia
warsztat | szkolenie zorientowane na połączenie wiedzy, umiejętności i motywacji |
Poligon | szkolenie kładzie nacisk przede wszystkim na umiejętności, postawy, zachowania oraz pracę z nawykami, wiedza się pojawia w tle, „między wierszami” – wtedy gdy jest konieczna do zastosowania danego zagadnienia do praktyki |
Realizacja programu szkolenia
warsztat | Realizacja kolejnych modułów merytorycznych wg. ustalonego planu np. mowa ciała w wystąpieniach publicznych od godz. 12.30 do 14.00 |
Poligon | brak wyraźnego podziału na moduły, są sytuacje treningowe wraz z odpowiednimi ćwiczeniami dopasowanymi do poszczególnych wyzwań / trudności. Nie stosujemy części wykładowych, slajdów, testów, ćwiczeń grupowych i icebreakerów |
Nagrania nie są odtwarzane na szkoleniu – uczestnicy dostają je razem z raportami kilka dni po Poligonie prezentacyjnym. Powód? Oglądanie nagranego materiału jest ciekawe (lub traumatyczne) tylko dla tej jednej osoby, pozostałe już widziały to wystąpienie, wiec jest to strata czasu – wolimy go wykorzystać na kolejne ćwiczenia, drugi powód – kładziemy nacisk na naukę, na kształtowanie „coacha wewnętrznego”, czyli oczekujemy od występującego, żeby uczył się samoobserwacji i sam potrafił dokonać analizy swojego wystąpienia.
JEŻELI ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN SPOSÓB PROWADZENIA SZKOLENIA
ZAPOZNAJ SIĘ Z INFORMACJAMI ORGANIZACYJNYMI
Dla twojej wygody przygotowaliśmy trzy wersje realizacji szkolenia na temat wystąpień publicznych
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
szkolenie w wersji jednodniowej
Najbliższy termin: 06.06.2024
Gdy masz bardzo mało czasu lub masz ograniczony budżet, a jednocześnie chcesz już konkretnie zwiększyć swoją skuteczność prezentacyjną
Cena szkolenia: 1090 PLN netto
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
szkolenie w wersji dwudniowej
Najbliższy termin: 06.06.2024 - 07.06.2024
Gdy chcesz poznać cały program szkolenia z wystąpień publicznych, widzisz efektywność z udziału w dwudniowym szkoleniu oraz gdy chcesz skorzystać z zadań poszkoleniowych
Cena szkolenia: 1990 PLN netto
A TERAZ SPÓJRZ JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ CAŁY PROCES ZWIĄZANY Z REALIZACJĄ SZKOLENIA Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Po wzięciu udziału w tym szkoleniu z wystąpień publicznych (niezależnie od wariantu) możesz dalej szlifować swoje kompetencje prezentacyjne korzystając z coachingu lub ze szkolenia indywidualnego.
To nie jest standardowe szkolenie z wystąpień publicznych, więc do udziału w nim nie zapraszamy wszystkich. A więc do kogo adresujemy to szkolenie, a do kogo nie?
Zapraszam Cię do udziału w szkoleniu jeśli:
- Zależy Ci na praktyce i na zebraniu cennych doświadczeń prezentacyjnych,
- jeśli lubisz uczyć się przez działanie i interakcje z innymi
- Jeśli zależy Ci na bardzo konkretnym poznaniu swojego potencjału – swoich silnych i słabszych stron oraz sposobów na lepsze prowadzenie wystąpień publicznych
- Jeśli masz poczucie, że jeszcze nie wykorzystujesz pełni swoich możliwości, nie wiesz co mógłbyś poprawić ale masz taką wewnętrzną potrzebę
- zależy Ci na wypracowaniu konkretnych efektów, chcesz po prostu skuteczniej prowadzić swoje wystąpienia publiczne
- Jeśli wcześniej nie występowałeś, a teraz masz przed sobą konkretne wyzwanie np. wystąpienie na konferencji, prezentacje przed zarządem, ważne spotkanie z klientem i zależy Ci bardzo na szybkim i skutecznym podniesieniu swojej efektywności
Oraz dodatkowo:
- Zarządzasz organizacją i musisz często zabierać publicznie głos na spotkaniach biznesowych, konferencjach i eventach
- Jesteś handlowcem i prowadzisz prezentacje dla klientów
- Jesteś menedżerem i często prowadzisz spotkania ze swoimi pracownikami i kontrahentami
- Jeśli jesteś ekspertem technicznym i występujesz na konferencjach i spotkaniach handlowych przedstawiając konkretną merytorykę
Nie polecamy Ci tego szkolenia jeśli:
- Zależy Ci głównie na zebraniu teorii i uporządkowaniu wiedzy z zakresu wystąpień publicznych – w takiej sytuacji polecamy kursy video, e-learning lub typowe szkolenie ze slajdami
- Niekoniecznie masz ochotę na pracę treningową, na podjęcie pewnego wysiłku i zaangażowania w proces szlifowania swoich umiejętności prezentacyjnych,
- Uczysz się głównie przez oglądanie i obserwację
- Jesteś przyzwyczajony do standardowych rozwiązań szkoleniowych
Metody pracy podczas pierwszego dnia szkolenia z wystąpień publicznych
Poligon Prezentacyjny, czyli intensywna praca w grupach do 6 osób. W jaki sposób pracujemy? 90% czasu zajmuje bardzo praktyczny trening – ćwiczymy swoje wystąpienia publiczne w całości i wybrane ich fragmenty oraz wystąpienia na zadany temat. Do zwiększenia skuteczności prowadzonych wystąpień wykorzystujemy ćwiczenia aktorskie i rozwojowe na budowanie siły i ekspresji w mowie ciała, ćwiczenia do pracy z głosem i z oddechem, na zwiększanie energii i dynamiki wystąpienia, na budzenie swojej siły i pewności siebie, ćwiczenia na neutralizowanie stresu, zmniejszanie lub zwiększanie rytmu wypowiedzi, budowanie kontaktu wzrokowego, itd. Wspólnie analizujemy potencjał każdego uczestnika, dajemy sugestie rozwojowe i dbamy o ich zastosowanie w praktyce. Nie stosujemy slajdów.
.
Metody pracy podczas II i III dnia szkolenia z wystąpień publicznych
Dzień nr 2 szkolenia – szkolenie warsztatowe , a nim wariancje prezentacyjne na zadany temat, prezentacje w duecie, emisja fragmentu filmu z wystąpieniem dwóch osób, analiza zespołowa filmu i prezentacje wniosków, zestaw ćwiczeń na aparat mowy, ćwiczenie rozgrzewki prezentacyjnej, kreowanie rozwiązań na „wzmacniacze” i wyróżniki prezentacji oraz przygotowanie strategii i struktury swojego wystąpienia, wykorzystanie wypracowanych rozwiązań w swoich prezentacjach, przedstawienie zadań poszkoleniowych.
Dzień nr 3 szkolenia – przypomnienie programu z dwóch dni, wnioski z samodzielnej pracy, odpowiedzi na pytania, weryfikacja wykonania zadań, rozgrzewka prezentacyjna, całościowe wystąpienia publiczne z nagrywaniem i analizą, dodatkowe ćwiczenia, zakończenie projektu.
JAKI BĘDZIE PROGRAM SZKOLENIA Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
MODUŁ STARTOWY DO SZKOLENIA Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
moduł 1 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Rozpoczęcie szkolenia – poznanie się, prezentacja celu i przebiegu szkolenia
- Drogowskaz szkolenia z wystąpień publicznych – wspólne budowanie kierunku pracy na całe szkolenie
- Wsparcie narzędziowe i ich rola - materiały szkoleniowe, zadania wdrożeniowe, raporty indywidualne, nagrania video, formularze
- „Błędy to wielkie chwile” – proces zmiany, proces uczenia kompetencji prezentacyjnych i ich wpływ na metodykę szkolenia
ROLA MOWY CIAŁA W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH
moduł 3 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Sprzężenie zwrotne między mową ciała, emocjami i obszarem mentalnym
- Świadomość mowy ciała i jej rola w wystąpieniu
- Wpływ mowy ciała na Twój wizerunek i na Twoją siłę przekazu
- Postawa i sposoby jej wzmacniania
- Gestykulacja – praca poszczególnych części rąk, przestrzeń wokół, znaczenie języka gestów
- Mimika, czyli co Twoja twarz przekazuje odbiorcom wystąpienia
- Ubiór jako przedłużenie mowy ciała
KONTAKT WZROKOWY I JEGO ROLA W WYSTĄPIENIU
moduł 5 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Typowe błędy oraz skuteczne sposoby zarządzania kontaktem wzrokowym
- Kontakt wzrokowy jako oznaka siły / słabości
- Budowanie relacji z wykorzystaniem kontaktu wzrokowego
- Znaczenie kontaktu wzrokowego dla procesu przekonywania
SŁUCHANIE UCZESTNIKÓW I MONITOROWANIE ICH ZACHOWAŃ W PROCESIE PREZENTACYJNYM
moduł 7 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Cel aktywnego słuchania uczestników swojego wystąpienia
- Czym jest monitoring i „zczytywanie” uczestników
- Techniki aktywnego słuchania (precyzowanie, parafraza, podsumowanie, odzwierciedlenie emocji, potwierdzanie)
PYTANIA JAKO SILNE NARZĘDZIE WPŁYWU W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH
moduł 9 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Rodzaje pytań – wg odbiorcy, wg celu i efektu działania
- Korzyści z zadawania pytań uczestnikom Twojego wystąpienia
- Wykorzystanie pytań na różnych etapach wystąpień publicznych
- Budowanie bazy pytań oraz trenowanie sprawności zadawania pytań
STRUKTURA I PRZEBIEG WYSTĄPIENIA PUBLICZNEGO
moduł 11 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Cel / cele Twojego wystąpienia publicznego
- Twoja Strategia na całe wystąpienie jako sposób realizacji celu
- Scenariusz A (optymalny) i scenariusz B (alternatywny)
- techniki / metody / rozwiązania na budowanie relacji, argumentację, siłę przekonywania, prezentowanie korzyści, itd
- proces / etapy realizacji Twojego wystąpienia publicznego
- różne rodzaje wystąpień i ich specyfika przekazu
TRUDNE SYTUACJE I TRUDNI ODBIORCY PODCZAS TWOJEJ PREZENTACJI
moduł 12 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Mechanizm powstawania trudnych zachowań u uczestników prezentacji
- rozwiązywanie problemu kontra profilaktyka problemu
- Typowe błędy, czyli czego nie robić w relacji z „trudnymi” uczestnikami plus odpowiednie wskazówki reagowania
- Metodologia skutecznego zapobiegania i neutralizowania trudnych sytuacji podczas wystąpień
SPOJRZENIE NA WYSTĄPIENIE PUBLICZNE Z PERSPEKTYWY ODBIORCY
moduł 2 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Profil odbiorcy Twojego wystąpienia
- Uczestnik wystąpienia oraz jego oczekiwania i potrzeby / lęki i obawy
- Sposób oceny prelegentów
- Czynniki wpływające na zapamiętanie, na zaangażowanie uczestnika
GŁOS JAKO NIEZWYKŁY DAR W BUDOWANIU JAKOŚCI WYSTĄPIENIA
moduł 4 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Wpływ głosu na sposób odbioru prezentacji przez uczestników
- Budowanie wizerunku prezentacyjnego za pomocą głosu
- Parametry głosu i sposoby ich doskonalenia
- Wpływ oddechu na jakość pracy głosu, sposoby pracy z oddechem
MMS JAKO KLUCZ DO PORAŻKI LUB DO SUKCESU TWOJEGO WYSTĄPIENIA
moduł 6 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Czym jest MMS (Mentalne Mechanizmy Sterujące) i jaką odgrywa rolę w prowadzeniu wystąpienia publicznego
- Elementy MMS: przekonania, wartości, tożsamość i ich wpływ na efekt prezentacji
- 4 główne obszary MMS w prowadzeniu wystąpienia publicznego: ja, odbiorcy, cel prezentacji i temat
ZARZĄDZANIE SŁOWEM W PROWADZENIU WYSTĄPIENIA PUBLICZNEGO
moduł 8 - szkolenie wystąpienia publiczne
- „słowa mogą ranić i zabijać”, „słowa mogą budować”, czyli siła i znaczenie słowa w prezentowaniu
- Baza słów zakazanych w prezentacjach i baza słów polecanych
- Mechanizm wywierania wpływu poprzez słowa
- Komunikowanie językiem korzyści
PRZYGOTOWANIE DO WYSTĄPIENIA PUBLICZNEGO
moduł 10 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Przygotowanie w obszarze mentalnym, fizycznym, emocjonalnym
- Przygotowanie w obszarze merytorycznym i narzędziowym
- Przygotowanie bazy narzędzi komunikacyjnych (baza Twoich pytań do uczestników, ich pytania do ciebie, Twoje odpowiedzi, argumenty i kontrargumenty, obiekcje i odpowiedzi na obiekcje, język korzyści, itd.)
- Opracowanie planu wystąpienia publicznego
- Rozgrzewka przed samym „wejściem” na wystąpienie publiczne
- Trenowanie swojego wystąpienia – mentalne, teoretyczne i praktyczne
„WZMACNIACZE PRZEKAZU”, CZYLI JAK MOŻESZ ZWIĘKSZYĆ ATRAKCYJNOŚĆ WYSTĄPIENIA
moduł 13 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Co i dlaczego ludzie zapamiętują, kiedy angażuje się ich uwaga
- Przebieg procesów myślowych w mózgu naszego odbiorcy podczas prezentacji
- Lewa i prawa półkula mózgu oraz specyfika ich pracy
- Czego „oczekuje” od prezentacji lewa półkula, a czego prawa
- proces / etapy realizacji Twojego wystąpienia publicznego
- VAKi, czyli różne style przyswajania informacji
- Typy osobowości uczestników prezentacji i ich różnice w oczekiwaniach co do formy przekazu
- „Wyróżnij się albo giń” czyli pomysły na zwiększenie atrakcyjności przekazu
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
moduł 14 - szkolenie wystąpienia publiczne
- Podsumowanie szkolenia z wystąpień publicznych
- Recepta na skuteczne wystąpienie publiczne / prowadzenie prezentacji
- Zadania wdrożeniowe, czyli jak będziesz pracował po szkoleniu
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z wystąpień publicznych
Zobacz dlaczego możesz nam zaufać, czyli kto będzie prowadził szkolenie z wystąpień publicznych
Piotr Kądzielski-Zysk
główny trener, twórca Poligonu Prezentacyjnego
Założyciel i prezes firmy szkoleniowo-doradczej Biznes Edukator sp. z o.o., trener kompetencji biznesowych i rozwojowych – szkolenia prowadzi od 2000 roku, twórca szkoleń nowej generacji (Poligon Prezentacyjny, Poligon Negocjacyjny, Poligon Menedżerski i Handlowy) oraz innowacyjnych rozwiązań takich jak gry szkoleniowe, systemy ocen i raportowania, metodologii Antymatrix, koncepcji „Zarządzanie przez docenianie”.
Posiada duże doświadczenie biznesowe – od 1995 roku pracował jako handlowiec (Konsmetal S.A.), dyrektor ds. marketingu i sprzedaży (grupa Asseco), dyrektor ds. sprzedaży i organizacji szkoleń / trener (Victoria Training), założyciel i prezes Eventownia.net, udziałowiec firmy Biznes Event. Zajmuje się koordynacją i prowadzeniem projektów szkoleniowych, występuje na konferencjach, prowadzi prezentacje handlowe i kieruje procesem sprzedaży.
Absolwent elitarnego programu World Class Speaker Training, uczestnik wielu szkoleń biznesowych i rozwojowych, a prywatnie szczęśliwy mąż i ojciec trzech cudownych synków
Tomasz Zegarski
trener certyfikowany do prowadzenia Poligonu Prezentacyjnego, ekspert od savoir-vivre
Jest trenerem biznesu i rozwoju osobistego z ponad 12 letnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z następujących zagadnień: Wystąpienia publiczne, Komunikacja interpersonalna, , Savoir-vivre i wizerunek w biznesie, Sprzedaż, Obsługa klienta.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w takich sektorach jak: teatr, edukacja, prasa i dyplomacja (Ambasada Polski w Szwajcarii!). Pracując w działach handlowych oraz PR odpowiadał za sprzedaż, właściwą komunikację oraz rozwój kariery zawodowej pracowników.
Swoją trenerską pasją pobudza innych do rozwoju, a uczestnicy szkoleń mówią o nim, że ma nietuzinkową osobowość, jest wiarygodny w tym co robi, bardzo dobrze umie przekazywać wiedzę i znakomicie buduje relacje. Jego motto, które często powtarza podczas szkoleń brzmi: „Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć, bo praktyka czyni mistrza”.
Prywatnie: dużo podróżuje, posiada talent wokalno – taneczny (który wykorzystywał przy musicalu „Metro”) a także jest miłośnikiem F1, dlatego też czasami lubi pościągać się na torze wyścigowym.
- KOORDYNATORA PROJEKTU, który odpowiada za opiekę nad całą grupą, przygotowanie szkolenia wystąpienia publiczne, organizację cateringu i logistyki oraz stały kontakt z uczestnikami
- KONSULTANTA obecnego na szkoleniu z wystąpień publicznych, który odpowiada na notowanie wszystkich wniosków dla każdej osoby, nagrywanie kamerą video oraz opracowanie raportów indywidualnych po szkoleniu dla każdego uczestnika
NASZE DOŚWIADCZENIA Z REALIZACJI SZKOLEŃ Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Mieliśmy zaszczyt prowadzić projekty m.in. dla: Qpharma, Cisco, Neckermann, TaxCare, Poczta Polska, Baxter, Polonus, HP, Alphabet, Polski Instytut Dyplomacji, Bank BPS, PWC, MindShare, Kapsch, Mathriders, Polski Związek Warszawy i Mazowsza
Jesteśmy przekonani, że Biznes Edukator Sp. z o.o. można polecić wszystkim, którym zależy na efektywnym i fachowo przeprowadzonym szkoleniu, które przyniesie firmie zamawiającej wymierne korzyści na przyszłość.
Wysoko cenimy jakość przeprowadzonych szkoleń oraz współpracę z firmą Biznes Edukator oraz jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów szkolenia. W związku z powyższym polecamy firmę Biznes Edukator jako profesjonalnego partnera w realizacji szkoleń.
Biorąc udział w szkoleniu z wystąpień publicznych w formie Poligonu Prezentacyjnego osiągniesz wiele korzyści
- Zwiększysz atrakcyjność przekazu oraz skuteczność w prowadzeniu wystąpień publicznych i prezentacji;
- Osiągniesz spójność i harmonię, luz oraz swobodę i naturalność wypowiedzi;
- Przetrenujesz wykorzystanie różnych zachowań, technik i strategii podczas wystąpienia;
- Zwiększysz swoją pewność siebie i poczucie wartości podczas prowadzenia wystąpień publicznych;
- Poszerzysz wiedzę na temat całego procesu prowadzenia prezentacji;
- Uodpornisz się na trudne zachowania uczestników różnych wystąpień publicznych;
- Poznasz oraz usuniesz ewentualne negatywne nawyki i zachowania
- Udoskonalisz sztukę budowania relacji z uczestnikami prezentacji i ich przekonywania;
- Poznasz swój potencjał - swoje atuty i słabości, a także sugerowany kierunek jego dalszego rozwoju oraz sposoby doskonalenia go.
- Zbudujesz pełny wachlarza zasobów prezentacyjnych (postawy, umiejętności, zachowania, wiedza)
A teraz dosyć reklamy, chcę dać Ci trochę merytoryki związanej z doskonaleniem się w sztuce prowadzenia wystąpień publicznych
Ciekawostka na temat wystąpień publicznych
Amerykański aktor i komik Jerry Seinfeld wyraził kiedyś swoją opinie na temat wyników badań dotyczących najbardziej popularnych, najsilniejszych stresorów. Wynika z nich, że wystąpienia publiczne plasują się na pierwszym miejscu, czyli ludzi boją się ich najbardziej. Co ciekawe miejsce drugie zajmuje, uwaga - lęk przed śmiercią. Komik na swój sposób zinterpretował wyniki tych badań mówiąc, że ludzie podczas pogrzebu woleliby leżeć w trumnie niż wygłaszać mowę pogrzebową.Techniki zmniejszenia tempa mówienia
Jeśli jesteś osobą, która mówi jak „karabin maszynowy” to wskazane jest abyś zmniejszył tempo mówienia.
Jedna z technik polega na mówieniu swojej prezentacji (lub dowolnego tekstu) robiąc równolegle i powoli duże ósemki jedną lub dwoma złączonymi rękami. Ważne jest tu świadome koncentrowanie się nie na mówieniu, lecz przede wszystkim na powolnym robieniu ósemek. Tempo mówienia ma się dostosować do tempa poruszania się rąk. Jeśli masz nawyk szybkiego mówienia to w tym ćwiczeniu prawdopodobnie będziesz przyśpieszać, tempo będzie rwane ale nie przejmuj się – ważne, żeby się skupiać i ponownie wracać do tego wolnego tempa.
Fragment materiałów szkoleniowych z wystąpień publicznych - „Jakich słów możesz używać, a jakich lepiej unikać podczas swojego wystąpienia publicznego?"
Unikaj
- żargonu zawodowego – używając słów niezrozumiałych dla słuchaczy wprowadzasz ich w zakłopotanie i tym samym spowalniasz proces zapamiętywania
- "akademickiego” sposobu prezentowania, zawiły, naukowy język jest często niezrozumiały, a słuchanie takiego wystąpienia jest bardzo nużące dla słuchaczy
- dygresji, wplatanych z niezrozumiałego powodu, które utrudniają zrozumienie istoty głównego przekazu,
- zbyt rozbudowanych i złożonych wielokrotnie zdań. Zanim słuchacze usłyszą koniec, nie pamiętają już początku, trudno im jest skojarzyć całość i wyłączają się,
- ozdobników, które zaśmiecają wypowiedź, typu: a zatem, więc, jak gdyby, w zaistniałych okolicznościach, wydaje się jakby...
- niejasnych komunikatów, przez które przebija niepewność np. „Może zechcą Państwo powiedzieć coś...”
- Trybu negatywnego – sugerowania niepożądanych odczuć lub zachowań słuchaczy np. :
• Nie chcę, aby się Państwo nudzili
• Może tego dobrze nie wytłumaczę …
- Strony biernej, ponieważ nie aktywuje uwagi odbiorców, wręcz odwrotnie - usypia.
Stosuj
- wyjaśnianie nowych słów, których będziesz używać stale. Upewnij się, że słuchacze rozumieją to samo, jeśli używasz trudnego pojęcia,
- prostotę – wielką sztuką jest mówienie o rzeczach nowych i / lub trudnych w prosty i klarowny sposób,
- krótkie dygresje, która pojawiają się po dokończeniu ciągu logicznego, informowanie odbiorców, że właśnie wtrącasz dygresję np. Na marginesie głównego tematu wypowiedzi..., Odbiegając na chwilę od tematu...itd.
- krótkie zdania pojedyncze – nie więcej niż 8-10 słów w zdaniu. Ułatwiasz dzięki temu sobie przekaz (jesteś bardziej skupiony), a odbiorcom komunikatu zrozumienie.
- czystą mowę (ćwicz się w słuchaniu siebie i poproś przyjaciół, aby zwracali Ci uwagę, jakich zwrotów nadużywasz),
- proste i krótkie wypowiedzi, na zasadzie instrukcji, wykorzystuj formę twierdzącą np. Zapraszam na 15-minutową przerwę
- Tryb pozytywny mający na celu sugerowanie oczekiwanych rezultatów np.:
• Na pewno zainteresuje to Państwa• Proszę o wyrażanie swoich uwag głośno
- W wypowiedziach stronę czynną, która bardziej pobudza wyobraźnie odbiorców, zwiększa ich uwagę i koncentrację oraz mobilizuje do działania
Fragment raportu indywidualnego ze szkolenia wystąpienia publiczne
ATUTY
- Masz bardzo dobry głos – dźwięczny, emocjonalny i dynamiczny
- Mówisz w sposób wyrazisty, co powoduje, że bardzo miło się Ciebie słucha
- Powiedziałeś na początku o celu spotkania, co ułatwia uczestnikom przyswajanie dalszych informacji
- zbyt rozbudowanych i złożonych wielokrotnie zdań. Zanim słuchacze usłyszą koniec, nie pamiętają już początku, trudno im jest skojarzyć całość i wyłączają się,
- Zadawałeś liczne pytania uczestnikom, co jest dużym atutem jednak na przyszłość pamiętaj aby zadawać takie pytania, jakie dadzą Tobie korzyść i abyś był gotowy odpowiednio zareagować niezależnie od tego co powie uczestnik prezentacji
- Wykorzystujesz pozytywne emocje w swoim przekazie
- Twoja prezentacja jest dynamiczna i energetyczna
- Masz otwartą mowę ciała (postawa i gesty)
- Napisałeś plan / strukturę prezentacji, co rozszerzyło zakres przekazu i jednocześnie ułatwiło zrozumienie odbiorcom
OBSZARY DO UDOSKONALENIA
- Zwróć uwagę aby wyeliminować chodzenie po Sali - szczególnie w ważnych momentach np. gdy przedstawiasz swoje oczekiwania, gdy podajesz argumenty powinieneś stać w jednym, centralnym punkcie („punkt władzy”)
- Praca nóg – unikaj „tanecznych kroków”, skoncentruj się na utrzymaniu większej stabilności
- Unikaj stosowania słów nakazowych typu „musimy / musisz”, „trzeba”, czy „należy”, dzięki czemu zmniejszysz ryzyko negatywnych reakcji u odbiorców
- Gdy zaczynasz prezentację – pamiętaj o sekwencji: najpierw zajmij miejsce („punkt władzy”), potem nawiąż kontakt ze wszystkimi i wtedy zacznij mówić, gdy kończysz – sekwencja jest odwrotna
- Z Stosuj więcej celowych i silnych pytań, tj. takich, które dadzą Ci konkretne korzyści w Twoim wystąpieniu,
- Eliminuj słowa z przyrostkiem „-bym” (to tzw. gdybanie), dzięki czemu zbudujesz wizerunek konkretnej i pewnej siebie osoby, a Twoje wystąpienie będzie bardziej zrozumiałe i jednoznaczne,
- Zwracaj uwagę na celową gestykulację – powinna wzmacniać Twoją wypowiedź,
- Poszerzaj gestykulację i rozdzielaj dłonie (niech się za często nie spotykają :))
- W tych fragmentach prezentacji gdzie chodzi o przekonywanie, perswazje, komunikowanie swoich oczekiwań bądź bardziej twardy, pewny siebie i zdecydowany (krótsze zdania, silny, mocny głos, jednoznaczne słownictwo)
Zobacz miejsce realizacji szkolenia
KILKA SŁÓW O NASZYM CENTRUM SZKOLENIOWYM
Nasze Sale Szkoleniowe zlokalizowane są w doskonałym miejscu w Warszawie – tylko 10 metrów od przystanku tramwajowego Pl. Inwalidów i 8 minut od stacji metro Pl. Wilsona, możesz więc zostawić swoje auto w dogodnym dla Ciebie punkcie komunikacyjnym w Warszawie i dojechać do nas w szybki i sprawny sposób tramwajem.
Jeżeli masz jeszcze pewne wątpliwości związane z udziałem w szkoleniu z wystąpień publicznych zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań
WYBIERZ JEDEN Z WARIANTÓW REALIZACJI SZKOLENIA Z WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH W FORMIE POLIGONU PREZENTACYJNEGO
WERSJA BRONZE
szkolenie jednodniowe
Najbliższy termin szkolenia - 06.06.2024
Cena 1090 PLN netto + VAT
PRZED SZKOLENIEM:
- Badanie Twoich potrzeb w obszarze wystąpień publicznych
- Wysłanie materiałów szkoleniowych
W TRAKCIE SZKOLENIA NR 1:
- Drogowskaz szkolenia Wystąpienia publiczne
- Formularz do analizy 8 obszarów skuteczności w prowadzeniu prezentacji
- Wystąpienia publiczne - moduły treningowe
- Recepta na skuteczne wystąpienia publiczne
- Dyplom ukończenia „Szkolenia z wystąpień publicznych”
- Praca Trenera i konsultanta
PO SZKOLENIU NR 1:
- Przesłanie raportów indywidualnych wraz z nagraniami video Twoich wystąpień
- Hot-line 3 miesiące
WERSJA SILVER
szkolenie dwudniowe
Najbliższy termin szkolenia - 06.06.2024 - 07.06.2024
Cena 1990 PLN netto + VAT
Wszystko to co wersji nr 1 oraz
W TRAKCIE SZKOLENIA NR 2:
- Wystąpienia publiczne - moduły treningowe
- Film z prezentacją dwóch wystąpień publicznych
- Analiza i wnioski z filmu
- Recepta na skuteczne wystąpienia publiczne na koniec szkolenia
- Plan pracy po szkoleniu (zadania wdrożeniowe)
- Dyplom ukończenia „Szkolenia z wystąpień publicznych”
PO SZKOLENIU NR 1 i NR 2:
- Przesłanie raportów indywidualnych wraz z nagraniami video Twoich wystąpień
- Realizacja 2-3 zadań wdrożeniowych
- Webinar utrwalający
- Hot-line 3 miesiące
UWAGA – masz gwarancje dotyczącą szkolenia z wystąpień publicznych
Nie wyobrażamy sobie innego scenariusza jak Twoje pełne zadowolenie ze szkolenia wystąpienia publiczne, jednak dla Twojego bezpieczeństwa i spokoju chcemy zapewnić:
Jeśli uznasz, że to szkolenie nie jest dla Ciebie – wystarczy, że zgłosisz to nam do połowy pierwszego dnia szkolenia (do przerwy lunchowej) i wypełnisz krótki formularz, a zwrócimy Ci pieniądze.
Jak widzisz nic nie ryzykujesz, możesz tylko zyskać - zamów więc szkolenie z wystąpień publicznych
i do zobaczenia na poligonie 🙂
Interesuje Cię szkolenie z wystąpień publicznych w wersji dedykowanej?
Skontaktuj się z nami – chętnie poznamy Twoje oczekiwania i zaproponujemy korzystne rozwiązanie
Wybierz najlepszą formę kontaktu:
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZAPYTANIA SZKOLENIOWEGO
kliknij ikonę telefonu i wpisz swój numer – oddzwonimy do Ciebie w ciągu 1 min.
Lub po prostu zadzwoń – tel 22 22 82 154 lub 515 232 158
Biznes Edukator - profesjonalna firma szkoleniowa, partner w zakresie organizacji szkoleń handlowych,
szkoleń negocjacyjnych, szkoleń z zarządzania i HR, szkoleń z prezentacji i komunikacji
oraz szkoleń rozwojowych i szkoleń z budowania zespołu.
Masz pytania w sprawie szkoleń, zapytanie szkoleniowe, czy też organizujesz przetarg?
Skontaktuj się z nami – chętnie poznamy Twoje oczekiwania i zaproponujemy korzystne rozwiązanie
Wybierz najlepszą formę kontaktu:
PRZEŚLIJ ZAPYTANIE SZKOLENIOWE MAILEM
WYPEŁNIJ FORMULARZ ZAPYTANIA SZKOLENIOWEGO
kliknij ikonę telefonu i wpisz swój numer – oddzwonimy do Ciebie w ciągu 1 min.
Lub po prostu zadzwoń – tel 22 22 82 154 lub 515 232 158
Biznes Edukator - profesjonalna firma szkoleniowa, partner w zakresie organizacji szkoleń handlowych,
szkoleń negocjacyjnych, szkoleń z zarządzania i HR, szkoleń z prezentacji i komunikacji
oraz szkoleń rozwojowych i szkoleń z budowania zespołu.