Dlaczego warto wybrać szkolenie Windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny | Firmy Szkoleniowe / Warszawa / Centrum Szkoleniowe?
Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować. szkolenie to jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów.Cele tego szkolenia
- Prawnych aspektów windykacji należności;
- Poprawy ściągalności należności;
- Zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, zarówno bezpośredniej jak i telefonicznej;
- Form zabezpieczenie należności;
- Technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach;
- Profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem;
- Postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników.
Do kogo kierujemy program szkolenia?
Zapraszamy na szkolenie- Pracowników działów handlowych, call center, księgowych;
- Osób odpowiedzialnych za monitorowanie płatności klientów;
- Wszystkich firm, w których występuje udział windykacji;
- Wszystkich osób zainteresowanych tematyką.
Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?
BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH
PROGRAM SZKOLENIA
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
TRENER PRAKTYK
HOT-LINE
RAPORT SZKOLENIOWY
Forma prowadzenia szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”.
Program szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
WINDYKACJA JAKO PROCES
moduł 1 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Czym jest windykacja?
- Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, uwarunkowania społeczne, gra);
- Typy dłużników (np. biedacy, gracze);
- Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności?
- Brak procedur;
- Długi czas reakcji;
- Niekonsekwencja;
- Aspekty windykacji:
- Kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem;
- Kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne;
- Do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności;
ASPEKTY FORMALNO-PRAWNE WINDYKACJI NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH
moduł 2 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność za długi;
- Ocena wiarygodności kontrahentów i ważność umowy;
- Wzajemne roszczenia i prawo potrącenia;
- Dokumenty ułatwiające dochodzenie należności, tytuły wykonawcze i tytuł zabezpieczenia;
- Bezegzekucyjne sposoby pokrycia wierzytelności;
- Postępowanie egzekucyjne;
- Prawa i obowiązki wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym;
PRZYGOTOWANIA DO PROWADZENIA ROZMÓW WINDYKACYJNYCH
moduł 3 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Budowanie pola wpływu:
- Inspiracja zamiast manipulacji;
- Mentalność polskiego dłużnika;
- Przygotowanie mentalne do windykacji;
- Technika budowania pomostów;
- Budowanie pewności siebie;
- Radzenie sobie z emocjami;
PROWADZENIE ROZMÓW WINDYKACYJNYCH
moduł 4 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Rozmowa z kontrahentem nie wywiązującym się z umowy;
- Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi;
- Rozmowy z różnymi kontrahenta;
- Etapy rozmowy windykacyjnej:
- Zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury);
- Zainteresowanie sytuacją dłużnika;
- Docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek;
- Prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań;
- Angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań;
- Zagrożenie sankcjami;
- Odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami;
- Błędy podczas rozmów windykacyjnych;
- Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)
WYWIERANIE WPŁYWU PODCZAS WINDYKACJI
moduł 5 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Wywieranie wpływu poprzez argumentację:
- Zasady budowania argumentów;
- Stosowanie argumentów;
- Rola pytań w wywieraniu wpływu;
- Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych:
- Wzajemność emocjonalna;
- Wzajemność zachowań;
- Zasada konsekwencji;
- Uzasadnianie raz podjętych decyzji;
NEGOCJACJE PODCZAS WINDYKACJI
moduł 6 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji:
- Negocjowanie warunków i zobowiązań;
- Umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację;
GRY I TŁUMACZENIA DŁUŻNIKÓW
moduł 7 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Granie „głupiego”;
- Zapominalski;
- Nie można skontaktować się z dłużnikiem;
- Wymówka – „Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”;
- Na czas;
- Najpierw inni wierzyciele;
- Reklamacja;
- Kontratak (np. groźby, krytyka);
RODZAJE SANKCJI i Rekapitulacja
moduł 8 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Odsetki;
- Kary umowne;
- Zablokowanie towaru;
- Zabranie towaru;
- Wymówienie umowy;
- Zlecenie windykacji;
- Doniesienie do prokuratury
- KRD;
- Rekapitulacja
Podsumowanie i zakończenie szkolenia windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
moduł 8 – szkolenie windykacja wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny
- Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
- Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
- Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
- Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
- Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z windykacji wierzytelności – aspekt prawny i negocjacyjny.