Dlaczego warto wybrać szkolenie Rozwiązywanie konfliktów?

Dlaczego warto wybrać szkolenie Rozwiązywanie konfliktów | Biznes Edukator - firma szkoleniowa - Warszawa - szkolenia biznesowe, dla handlowców, menedżerów, szkolenia z negocjacji?

szkolenie to ma na celu udoskonalenie umiejętności rozwiązywania i diagnozowania konfliktów oraz usprawnienie funkcjonowania podczas konfliktu. Jeżeli w codziennym życiu, pracy jesteś narażony na ich występowanie, zapraszamy Cię na nasze szkolenie.

Cele tego szkolenia

  • Udoskonalisz umiejętności diagnozowania konfliktów;
  • Usprawnisz własne funkcjonowanie w sytuacji konfliktu;
  • Rozwiniesz umiejętności skutecznego rozwiązywania konfliktów;
  • Poznasz pułapki oraz najczęściej popełniane błędy w rozwiązywaniu konfliktów.

Do kogo kierujemy program szkolenia?

Zapraszamy na szkolenie
  • szkolenie kierowane do osób, które w codziennych relacjach zawodowych są narażone na występowanie konfliktów i nieporozumień w kontaktach z innymi ludźmi, osób pracujących w zespołach, mających kontakt z klientem, koordynujących pracę innych ludzi.

Na czym polega skuteczność szkolenia z rekrutacji i selekcji?

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

BADANIE POTRZEB SZKOLENIOWYCH

Przed szkoleniem przeprowadzimy badanie potrzeb szkoleniowych, zbierzemy informacje na temat specyfiki Twojej organizacji, oczekiwań pracowników i decydentów – wszystko po to aby szkolenie z Rozwiązywania konfliktów przyniosło oczekiwany efekt.
PROGRAM SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA

szkolenie jest bardzo praktyczne i realizowane w aktywny sposób (casy, ćwiczenia, gry, zadania i mini wykłady). Zobacz poniżej opis szczegółów szkolenia z Rozwiązywania konfliktów. 
MATERIAŁY SZKOLENIOWE

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Materiały szkoleniowe to nie tylko slajdy. Zawierają kilkadziesiąt stron tekstu z opisem merytoryki dotyczącej szkolenia z Rozwiązywania konfliktów, a drukowane są w formie poręcznego poradnika.
TRENER PRAKTYK

TRENER PRAKTYK

szkolenie z Rozwiązywania konfliktów poprowadzi trener z dużym doświadczeniem szkoleniowym i biznesowym, zawsze praktyk. Zobacz trenerów prowadzących szkolenia.
HOT-LINE

HOT-LINE

Przez 3 miesiące od zakończenia szkolenia będziesz objęty wsparciem – możesz do nas dzwonić i mailować zadając pytania związane ze szkoleniem z Rozwiązywania konfliktów.
RAPORT SZKOLENIOWY

RAPORT SZKOLENIOWY

Po realizacji Szkolenia z Rozwiązywania konfliktów w formie zamkniętej otrzymasz raport szkoleniowy przedstawiający informacje organizacyjne, wyniki badania potrzeb, przebieg szkolenia, oceny i dalsze zalecenia rozwojowe.

Forma prowadzenia szkolenia rozwiązywanie konfliktów

Forma prowadzenia szkolenia Coaching w pracy menedżera

szkolenie jest prowadzone w formie aktywnego warsztatu. Działamy zgodnie z sentencją Konfucjusza:
„Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem”.
W szkoleniu wykorzystujemy różne formy aktywności edukacyjnej jak ćwiczenia w zespołach, w parach, dyskusje, moderacje, prezentacje, gry, symulacje, casy przeplatane mini wykładami. Największą wartością w szkoleniu są symulacje prowadzone na praktycznych przykładach.

Program szkolenia rozwiązywanie konfliktów

 

IDENTYFIKACJA KONFLIKTU

moduł 1 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Definicja pojęcia konfliktu – jak rozumiemy konflikt;
  • Identyfikacja obiektywnych i subiektywnych sytuacji konfliktowych.

KRYZYS A KONFLIKT

moduł 2 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Kryzys a konflikt – związek;
  • Natura konfliktu i jego rodzaje;
  • Rodzaje konfliktu i wpływ na kryzys;
  • Możliwe źródła konfliktu w organizacji;
  • Style zarządzania a powstawanie konfliktów;
  • Mechanizmy powstawania konfliktów;
  • Fazy i dynamika rozwoju sytuacji konfliktowych – ze wskazaniem momentów, kiedy najłatwiej zatrzymać lub przerwać konflikt;
  • Przeszkody (osobowościowe
    i organizacyjne) w radzeniu sobie
    z konfliktem;
  • Zachowania w konflikcie.

TRUDNE SYTUACJE W ZESPOLE

moduł 3 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;
  • Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;
  • Zachowywanie dystansu emocjonalnego w sytuacji konfliktu;
  • Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie.

TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW

moduł 4 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Afiliacja a asertywność jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań)
    w sytuacjach konfliktowych;
  • Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;
  • Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;
  • Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);
  • Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania
    na agresywne zachowanie);
  • Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania
    do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;
  • Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;
  •  Mediacje;
  •  Negocjacje;
  •  Arbitraż.

ZARZĄDZANIE STRESEM W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH

moduł 5- szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Sztuka zachowania dystansu emocjonalnego;
  • Zasada wzajemności emocjonalnej;
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem na poziomie fizycznym, emocjonalnym i intelektualnym.

WSPÓŁPRACA W SYTUACJI KONFLIKTU

moduł 6 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Rozpoznawanie potrzeb i preferowanego sposobu działania współpracowników kluczem do wprowadzania zmian w zespole i rozwiązywania konfliktów;
  • Typ osobowości a preferencje w reagowaniu na zmianę, wyborze zadań, realizacji zadań, podejmowaniu decyzji, reagowaniu na stres, przyjmowaniu ról w zespole;
  • Wykorzystanie mocnych stron i potencjału osób o różnych typach osobowości w rozwiązywaniu konfliktów w organizacji;
  • Możliwe konflikty w relacji: menedżer – podwładny oraz pracownik – pracownik związane z zetknięciem się osób o różnych lub tych samych potencjałach;
  • Obszary trudności we współpracy z pracownikami o danym typie osobowości.

KLUCZOWE ELEMENTY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ I STRESOWEJ. PRZEKONYWANIE I WPŁYWANIE W PROCESIE KOMUNIKACJI

moduł 7 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Język komunikacji kryzysowej – zasady wypowiadania się, pisania tekstów;
  • Budowanie właściwego wizerunku poprzez celowy dobór słów;
  • Zarządzanie słowem w sytuacji konfliktowej (mówienie o problemach językiem korzyści i działań, nie potwierdzanie informacji niepewnych, omijanie niewygodnych tematów);
  • Eliminacja języka egocentrycznego;
  • Perswazja poprzez słowo;
  • Techniki zmiany minusów na plusy;
  • Język wizji i kreowania potrzeb;
  • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;
  • Argumenty emocjonalne budowane w oparciu o wartości, potrzeby, kompleksy, lęki;
  • Zasady argumentowania – metody przedstawiania argumentów (slogan, argument zindywidualizowany, argument firmowy, pułapki w argumentacji);
  • Pułapki w argumentacji;
  • Odpowiadanie na zarzuty i trudne pytania.

CELOWOŚĆ DZIAŁAŃ W PROCESIE KOMUNIKACJI. INFORMOWANIE O CELACH W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ

moduł 8 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Dualizm celów (Cel „twardy” świadomy i cel „miękki” podświadomy);
  • Powody rozbieżności w realizowaniu celów;
  • Konsekwencje realizowania obu celów łącznie;
  • Objawy „tracenia” celu podczas rozmów i sposoby przeciwdziałania im;
  • Identyfikowanie celów w sytuacji konfliktowej.

JA JESTEM OK… TY JESTEŚ OK… CZYLI ASERTYWNOŚĆ

moduł 9 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Modelowanie asertywnej postawy;
  • Umiejętność zachowań asertywnych w praktyce (mówienie „NIE, sygnalizowanie oczekiwań, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka).

Podsumowanie i zakończenie szkolenia rozwiązywanie konfliktów

moduł 10 – szkolenie rozwiązywanie konfliktów
  • Przypomnienie i utrwalenie całości materiału zrealizowanego podczas szkolenia;
  • Odpowiedzi na dodatkowe pytania;
  • Sugestie dotyczące dalszych działań poszkoleniowych;
  • Wypełnienie ankiet oceniających szkolenie;
  • Wręczenie dyplomów ukończenia szkolenia z rozwiązywania konfliktów.

Kto już sprawdził skuteczność tego szkolenia?